خبر » نبض جامعه
کد خبر : 2608
شنبه - 13 مهر 1398 - 20:04

تشکیل دو ناحیه جدید در شهرداری منطقه ۲۲

بر اساس تصویب اعضای این شورا، تشکیل دو ناحیه جدید در منطقه ۲۲ تهران مورد پذیرش اعضاء قرار گرفت.

تشکیل دو ناحیه جدید در شهرداری منطقه ۲۲

دومین جلسه شورای اداری شهرداری تهران در سال ۱۳۹۸ در حالی برگزار شد که بر اساس تصویب اعضای این شورا، تشکیل دو ناحیه جدید در منطقه ۲۲ تهران مورد پذیرش اعضاء قرار گرفت تا برای سیر مراحل تصویب و تائید به شورای شهر و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، هفتصد و نود و چهارمین جلسه متوالی و دومین جلسه شورای اداری شهرداری تهران در سال ۱۳۹۸ به ریاست معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری و حضور نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کل کشور برای بررسی پنج دستور جلسه مختلف در جهت ارتقای بهره‌وری و اصلاح ساختار شهرداری برگزار شد.

مهمترین دستور این جلسه، تشکیل نواحی ۵ و ۶ در شهرداری منطقه ۲۲ تهران بود که پس از تصویب اولیه در شورای عالی شهرسازی، در دستورکار شورای اداری قرار گرفت و با تائید اعضا مقرر شد تا مصوبه جهت تصویب نهایی و تائید به شورای شهر تهران و سازمان امور اداری و استخدامی ارسال شود.

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران، تشکیل نواحی جدید در ساختار شهرداری مناطق گفت: در ساختار شهرداری تهران باید به نحوی اصلاحات انجام شود که نقش محلات به خوبی دیده شده و زمینه برای مشارکت بیشتر شهروندان در اداره شهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه وضعیت محلات در منطقه ۲۲ با سایر محلات تهران متفاوت است، تصریح کرد: تعریف محله به دلیل بافت مسکونی و قرارگیری برج‌های ساختمانی در این منطقه با سایر محلات تهران تفاوت جدی دارد و لازم است تا به شرایط این محلات نیز برای افزایش مشارکت شهروندان توجه شود.

مظاهریان تاکید کرد: با توجه به تصویب طرح تفصیلی برای منطقه ۲۲، تشکیل دو ناحیه جدید، براساس کار کارشناسی صورت گرفته، می‌تواند مفید باشد.

دستور دیگر این جلسه، ارتقای برخی پست‌های کارشناسی حراست کل شهرداری تهران بود که با توجه به ماندگاری نیروهای حراست در این مجموعه و ضرورت ارتقای پست برای افزایش بهره‌وری و انگیزه کاری نیروهای مرتبط با این مجموعه، شورای اداری شهرداری با ارتقای بخشی از پست‌های کارشناسی ارشد و کارشناس متخصص این مجموعه موافقت کردند.

موضوع بعدی، چابک‌سازی و متناسب‌سازی اداره کل دفتر شهردار تهران بود که کاظمی اسفه، مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، در خصوص این تغییرات گفت: دفتر شهردار به منظور بررسی و پیگیری ویژه موضوعات مرتبط با شهردار و نیز بحث پایش و نظارت کلی مجموعه نیازمند چابک سازی و متناسب سازی است با حذف یک معاونت، این بخش‌های تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد تغییر عنوان دفتر به حوزه نیز در جهت ارتقای جایگاه و ایفای بیشتر نقش حوزه شهردار در هماهنگی امور شهرداری است.

با موافقت اعضای شورای اداری، نام اداره کل دفتر شهردار به «اداره‌کل حوزه شهردار» تغییر پیدا کرد و تعداد معاونت‌های این حوزه از ۴ معاونت به ۳ معاونت کاهش یافت و ۷ پست کارشناسی نیز از این مجموعه کاسته شد. همچنین با توجه به مصوبه هیات وزیران مبنی بر احتساب پست‌های مشاور وزیر همتراز با پست مقامات بند «ه» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، جایگاه مشاور و مدیرکل حوزه شهردار همتراز با مقامات مذکور ارتقاء یافت.