خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 25807
سه شنبه - 3 فروردین 1400 - 07:15

فیلم «یدو» از تلویزیون پخش می‌شود

تازه‌ترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز جمعه ۶ فروردین ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه اول سیما و روز جمعه ۱۳ فروردین ساعت ۱۵ از شبکه سوم سیما اکران خواهد شد.

فیلم «یدو» از تلویزیون پخش می‌شود

فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در نوروز ۱۴۰۰ از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه ، تازه‌ترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز جمعه ۶ فروردین ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه اول سیما و روز جمعه ۱۳ فروردین ساعت ۱۵ از شبکه سوم سیما اکران خواهد شد.

تهیه کننده «یدو» درباره پخش این فیلم قبل از اکران عمومی در تلویزیون گفت: به خاطر فراگیری مخاطبان تلویزیون برای ما خوشایند است که مردم در سراسر کشور بتوانند این فیلم را تماشا کنند. به هر حال ما هم خواستیم در نوروز ۱۴۰۰ به مردم عیدی بدهیم.

محمدرضا مصباح با بیان اینکه فیلم «یدو» برای مردم ساخته شده است، افزود: تلاش می‌کنیم شرایط اکران سینمایی این فیلم نیز فراهم شود. پخش فیلم از تلویزیون سهم و بضاعت ما بود تا حالِ مردم را خوب کنیم، بنابراین بهترین فیلم جشنواره را در اختیار تلویزیون گذاشتیم. می‌خواهیم که مردم هم سهم خود را ایفا و کمک کنند تا از قاچاق فیلم جلوگیری شود،، تهیه‌کننده این اثر سینمایی افزود: امیدوارم مبلغ مورد توافق ما با تلویزیون بخشی از هزینه‌های فیلم را برای ما پوشش بدهد.

مصباح گفت: فیلم «یدو» می‌توانست اکران نوروزی داشته باشد اما ما خواستیم فضا را برای بخش خصوصی باز بگذاریم، به همین دلیل با تلویزیون به توافق رسیدیم.

گفتنی است، فیلم «یدو» در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمبرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد، فیلم سینمایی «یدو» در راستای مشارکت راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.