حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25719
دوشنبه - 2 فروردین 1400 - 09:30

چگونگی پرداخت شارژ واحد های خالی ساختمان

حق شارژ ساختمان باید به صورت ماهیانه پرداخت شود و اینکه فرد در خانه حضور داشته باشد یا خانه به صورت خالی باشد تاثیری در پرداخت شارژ ندارد، همچنین باید توجه داشت که حق شارژ و تعمیرات ساختمان ارتباطی به بودن و یا نبودن افراد در واحد مسکونی خود ندارد.

چگونگی پرداخت شارژ واحد های خالی ساختمان

یکی از پرسش هایی که وجود دارد این است که واحد خالی از سکنه باید شارژ ساختمان را بپردازد یا از پرداخت آن معاف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با توسعه شهرها و افزایش میزان شهرنشینی و همچنین گسترده شدن تعداد آپارتمان های درونش، قانون آپارتمان نشینی و به تناسب آن فرهنگ آن در دستور کار قرار گرفت، به دنبال مشکلات متعددی که میان اهالی یک آپارتمان وجود داشت قانون گذار اقدام به تدوین قانون آپارتمان نشینی کرد.

یکی از متداول ترین پرسش ها و مشکلاتی که در آپارتمان نشینی مطرح می‌شود این است که آیا واحد مسکونی که مدتی تخلیه بوده یا به ندرت از آن استفاده می شده باید شارژ را پرداخت کند یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که در ماده ۴ قانون تملک آپارتمان ها گفته شده حق شارژ ساختمان باید به صورت ماهیانه پرداخت شود و اینکه فرد در خانه حضور داشته باشد یا خانه به صورت خالی باشد تاثیری در پرداخت شارژ ندارد، همچنین باید توجه داشت که حق شارژ و تعمیرات ساختمان ارتباطی به بودن و یا نبودن افراد در واحد مسکونی خود ندارد.

تنها هزینه‌ای که واحدهای خالی می توانند پرداخت نکنند آب یا گاز است به دلیل آنکه آنها از آب و گاز استفاده نکرده‌اند از پرداخت هزینه مشترک ساختمان این دو مورد معاف هستند.