خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25599
جمعه - 29 اسفند 1399 - 07:45

۸ هزار خانواده آسیب دیده کرونایی تحت حمایت خاص

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به آغاز طرح حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سراسر کشور گفت: بنیاد احسان ۸ هزار خانواده که سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند به‌طور خاص حمایت خواهد کرد.

۸ هزار خانواده آسیب دیده کرونایی تحت حمایت خاص

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به آغاز طرح حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سراسر کشور گفت: بنیاد احسان ۸ هزار خانواده که سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند به ‌طور خاص حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سعید سلیمانی در آیین آغاز حمایت های هدفمند اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: بنیاد احسان از ۸۰۰۰ خانواده که سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند به طور خاص حمایت خواهد کرد و در اولویت خدمت خود قرار خواهد داد.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم هدفمندسازی حمایت های اجتماعی گفت: تلاش بنیاد احسان در جهت ایجاد دقت و هدفمندی بیشتر در حمایت های اجتماعی است و تاکنون ۱۴۰۰۰ گروه همکار با بنیاد احسان حاضر هستند و این گروه‌ها در شناسایی دقیق اقشار کم برخوردار بنیاد احسان را یاری می کنند. به واسطه این گروه های همراه، سامانه های موجود در کشور تکمیل شده است.

در این جلسه احمد میدری ، معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تشکر از بنیاد احسان برای اجرای این طرح گفت: زحمت اجرای این طرح به عهده بنیاد احسان است و وزارت رفاه وظیفه تامین اطلاعات لازم را به وسیله پایگاه اطلاعات ایرانیان دارد. این پایگاه برای تمام افرادی که نان آورشان را از دست داده اند و حمایت از خانواده های آسیب دیده ایجاد شده است.

برزگر ، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری نیز در این مراسم با تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه انجام فعالیت های حمایتی از اقشار محروم و ساخت واکسن کرونا توضیح داد: خانواده های که به دلیل کرونا سرپرست خانواده را از دست داده اند یا معیشت آنان به طور جدی به خطر افتاده است، در این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند. فهرست کاملی از این خانواده‌ها مشخص شده و در اختیار بنیاد احسان برای قرار گرفته است. این طرح توسط بنیاد احسان در ۳۰ استان کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است، پیش از این نیز بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۳۹۹ در چهار مرحله ۶ میلیون بسته حمایتی و ۱۰ میلیون بسته بهداشتی را در میان اقشار کم برخوردار توزیع کرده است و این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.