خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 25575
پنجشنبه - 28 اسفند 1399 - 07:00

پرداخت هزینه باطری سمعک ناشنوایان توسط سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تخصیص مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای تهیه باطری سمعک ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر ناشنوا مستمری‌بگیر بهزیستی برای مصرف یکسال خبر داد.

پرداخت هزینه باطری سمعک ناشنوایان توسط سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری مددجویی برای یک میلیون و ۸۰ هزار خانوارتحت پوشش بهزیستی، تخصیص مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای تهیه باطری سمعک ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر ناشنوا مستمری‌بگیر و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما مددجویان بهزیستی خبر داد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری مددجویی برای یک میلیون و ۸۰ هزار خانوارتحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: در مجموع مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان برای پرداخت مستمری در اسفندماه تخصیص یافت که روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تخصیص مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای تهیه باطری سمعک ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر ناشنوا مستمری‌بگیر بهزیستی برای مصرف یکسال خبر داد و افزود: با سرانه هر نفر ۲۴۰ هزار تومانی هزینه باطری سمعک ناشنوایان در سراسر کشور بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

وی عنوان کرد : با توجه به ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بهزیستی حق بیمه سهم کارفرما را برای مددجویانی که توسط کارفرماها به کارگیری شده‌اند و مشغول به کار هستند را سالانه پرداخت می‌کند که در سال ۹۹ نیز این مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان است که برای اشتغال ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی که به صورت خویش‌فرما و یا توسط کارفرمایان بکارگیری شدند این حق بیمه پرداخت شد که این مهم برای افزایش اشتغال مددجویان بهزیستی به صورت خویش‌فرمایی و کارفرمایی کمک‌رسان می‌باشد.

قبادی‌دانا  با بیان اینکه بهزیستی همچون یک پدر زحمتکش علی ‌رغم زحمتی که می‌کشد، فقیر است و سعی دارد برای عائله خود شرایط بهتری را فراهم کند، گفت: در شرایط پایان سال با تلاش‌هایی که صورت گرفت برای یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار در مجموع مبلغ ۸۸ میلیارد تومان عیدی بین ۷۳ تا ۱۳۸ هزار تومان براساس بعد خانوار به تمام خانوارهای مستمری‌بگیر بهزیستی پرداخت شد و امیدواریم در سال آینده این مبلغ افزایش پیدا کند.