خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 25507
دوشنبه - 25 اسفند 1399 - 07:00

چگونگی ثبت نام دانش آموزان برای جایزه بنیاد البرز

تمامی دانش آموزان می توانند در سایت جایزه بنیاد البرز به نشانیwww.alborzprize.ir ثبت نام کرده و در صورت واجد شرایط بودن، مدارک و مستندات خود را در آن سامانه بارگذاری کنند.

چگونگی ثبت نام دانش آموزان برای جایزه بنیاد البرز

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد تأسیس و رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز از سه برابر شدن جایزه این بنیاد در دو سال گذشته خبر داد و گفت:بنا داریم همایش ملی نخبگان پنجاه و نهمین سال جایزه بنیاد البرز را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه،  حیدر ارشدی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز در این مراسم با بیان گوشه‌ای از تاریخچه بنیاد فرهنگی البرز و اهداف شکل‌گیری آن گفت: در سال جاری و علی‌رغم تمامی مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، با دو هدف تاکید بر تعطیل ناپذیر بودن وقف و همچنین بهتر کردن حال دل مردم، موفق شدیم دو همایش سالانه نخبگان و دانش آموزی را در سطح کشور برگزار کنیم و طی آن با اهدای قریب دو میلیارد تومان جایزه نقدی از بیش از یکصد نفر از نخبگان علمی کشور در بخش دانشمندان، مخترعان، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان تقدیر کنیم.

ارشدی افزود: بنا داریم همایش ملی نخبگان پنجاه و نهمین سال جایزه بنیاد البرز را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

رئیس همایش ملی جایزه بنیاد البرز با بیان اینکه فرایند انتخاب نفرات تا پایان سال جاری ادامه دارد و دانشجویان تمامی رشته ها و دانشگاه ها می توانند مدارک و مستندات خود را به معاونت دانشجویی دانشگاه های خود ارائه دهند، خاطرنشان کرد:  اسامی نفرات واجد شرایط تا ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ توسط مراجع ذیصلاح به کمیته علمی جایزه بنیاد البرز معرفی می شوند و منتخبین برتر در آن کمیته داوری و انتخاب می شوند.

عضو هیئت امنای بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در همایش ملی دانش آموزی پنجاه و نهمین سال جایزه بنیاد البرز از دانش آموزان برتر پایه های نهم و دوازدهم تقدیر می شود، عنوان کرد : در رویکرد جدید بنیاد فرهنگی البرز برای دوره آینده، تمامی دانش آموزان می توانند در سایت جایزه بنیاد البرز به نشانیwww.alborzprize.ir ثبت نام کرده و در صورت واجد شرایط بودن، مدارک و مستندات خود را در آن سامانه بارگذاری کنند، بدین ترتیب نفرات واجد شرایط، پس از بررسی اولیه به وزارت آموزش و پرورش معرفی می شوند تا پس از تایید مدارک ، نفرات نهایی توسط کمیته علمی جایزه بنیاد البرز معرفی شوند.

ارشدی با بیان اینکه تاکنون چندین همایش علمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده، گفت: بنیاد فرهنگی البرز از ۵۸ سال پیش تاکنون بدون دریافت هرگونه کمک مالی از خیرین و نهاد‌های دولتی با هدف توسعه و ترغیب علم و دانش فعالیت خود را آغاز کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز در پایان ضمن تشکر از نهادهای همکار، به رشد سه برابری رقم نقدی جوایز در دو سال گذشته اشاره نمود و گفت: در نظر داریم دوباره رقم جایزه را در سال آینده و پس از تصویب در هیئت امنای بنیاد افزایش دهیم.