خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25419
یکشنبه - 24 اسفند 1399 - 09:45

پرداخت هزینه سبد غذایی برای ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از پرداخت ۵۸۱ میلیون تومان کمک هزینه سبد غذایی برای ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه خبر داد. به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، محمدهادی سیف با بیان گزارشی از عملکرد طرح رفع سوء تغذیه برای کودکان کمتر از پنج سال ،گفت: از […]

پرداخت هزینه سبد غذایی برای ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از پرداخت ۵۸۱ میلیون تومان کمک هزینه سبد غذایی برای ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه خبر داد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، محمدهادی سیف با بیان گزارشی از عملکرد طرح رفع سوء تغذیه برای کودکان کمتر از پنج سال ،گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه کمک هزینه ای بالغ بر ۵۸۱ میلیون تومان پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران،افزود: کودکان کمتر از پنج سال مشمول این طرح ( تحت حمایت و غیر تحت حمایت ) که از نظر شاخص‌های رشد (وزن، قد و شاخص‌های تغذیه) منحنی رشد آن‌ها پائین‌تر از حد نرمال است،توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسائی و به این نهاد معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد:  کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مراکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و کودکان جدید جایگزین می‌شوند.

سیف، خاطرنشان کرد: خانواده های مشمول طرح رفع سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد نسبت به تهیه سبد غذائی شامل مواد پروتینی ،حبوبات، لبنیات ، تخم مرغ، برنج وماکارونی اقدام می کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از پرداخت کمک بلاعوض به بازماندگان مددجویان فوت شده به علت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای ۹۸ خانواده متوفی متاثر از بیماری کرونا مبلغ ۵۸۳ میلیون تومان مساعدت صورت گرفته است.