خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25390
شنبه - 23 اسفند 1399 - 12:02

پخش ویژه برنامه رادیویی «چشم گل روشن»

شبکه رادیویی تهران در اولین روز از سال جدید با تکریم از پیشکسوتان و بزرگانی همچون گیتی معینی، بیوک میرزایی، محمدرضا طالقانی، مسعود فروتن، مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران همراه مخاطبان است.

پخش ویژه برنامه رادیویی «چشم گل روشن»

شبکه رادیویی تهران در اولین روز از سال جدید با تکریم از پیشکسوتان و بزرگانی همچون گیتی معینی، بیوک میرزایی، محمدرضا طالقانی، مسعود فروتن، مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران همراه مخاطبان است.

به گزارش گروه رسانه آوای جامعه، مینا نیکانیک تهیه کننده ویژه برنامه”چشم گل روشن” گفت: این ویژه برنامه در روز سال تحویل از ساعت ۱۵ تا ۲۰:۳۰ از گروه اخلاق و زندگی شهروندی تقدیم خوبان رادیو تهران می شود.

“چشم گل روشن” یک برنامه ترکیبی با ریتم شاد و بهارانه است که با هدف گرامیداشت سنت ایرانی، احترام به بزرگان و حفظ محیط زیست طراحی شده است. بزرگانی همچون گیتی معینی، بیوک میرزایی، محمدرضا طالقانی، مسعود فروتن و  مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران از مهمانان این برنامه هستند.

به گفته تهیه کننده برنامه ، سال نو همیشه همراه با قرارهای تازه و شروعی تازه در زندگی است، در این برنامه هر ساعت با یک قرار تازه در سال نو همراه مخاطبان خواهیم بود. قرارهایی که در راستای فضایل اخلاقی، اخلاق شهروندی و حفظ محیط زیست است و در راستای همین قرار، سوال برنامه برای تعامل با شنوندگان طراحی می شود.

وی افزود: برنامه یک مجله تفریحی و اطلاع رسانی با ریتمی تند که از بخش ها و آیتم های متفاوتی تشکیل شده است. بخش های اطلاع رسانی همه به صورت زنده و آیتم ها در راستای اهداف برنامه در قالب طنز و گزارش طراحی شده است.

علاوه بر این؛ تقدیر از زحمات وزارت بهداشت و درمان و کادر درمان، پاسداشت سنت های اقوام ایرانی در نوروز و مستندهای مربوط از دیگر بخش های برنامه است. اطلاع رسانی راهها و هواشناسی همراه با سرگرمی در نوروز که در راستای حفظ ارزش ها و سنت ها طراحی شده است.

نیکانیک با اشاره به اهداف این برنامه ادامه داد: پاسداشت سنت نوروز، احترام به بزرگان و انتقال سنت به جوانان، حفظ محیط زیست، حفظ ارزش ها و سنت ها، ترویج فرهنگ شکرگزاری در آغاز سال نو، ترویج فرهنگ مهربانی در دوران کرونا از جمله اهداف این برنامه نوروزی است. که با آیتم هایی همچون “یادبود”،”ساعت خنده”، “مستندهای بهار” و  “با تو باران می شوم”  تقدیم مخاطبان می شود.

تهیه کننده برنامه”چشم گل روشن” درباره آیتم های برنامه افزود: “با هم بودن”، آیتمی با هدف قدر زندگی را دانستن در دوران کروناست. در آیتمی با عنوان”خوش آمدید”، مهمانان حضوری متشکل از پیشکسوتان و کمدین ها به برنامه دعوت می شوند.

با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در بخشی با عنوان”در مسیر عشق”؛ با افرادی که در سالهای گذشته به راهیان نور رفته اند، گفتگو می شود. در”مهمان روز” با خواننده ها، بازیگران و پیشکسوتان گفتگو خواهد شد.”همراه وفادار” آیتمی که در هر بخش با یکی از شنوندگان سالمند که در طی سال گذشته همراه ما بوده اند، تماس تلفنی زنده برقرار می شود.

علاوه بر این با هدف تقدیر از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان بخشی با عنوان”تشکر مدافعان سلامت” تدارک دیده شده است. “شعار سال” شامل آنونس شعار سال همراه با گفتگو با کارشناس حوزه مربوطه است. “سلام مادر بزرگ”بخش گزارشی از خانه سالمندان و تبریک عید نوروز و صله رحم است.

با هدف گرامیداشت و حفظ سنت های ایرانی در نوروز”اقوام ایرانی” شامل بخش گزارشی سنتهای مختلف ایران در نوروز است.

گفتنی است، مینا نیکانیک تهیه کننده، وحید رونقی مجری و برخی از مجریانی که در بخش های مختلف برنامه میزبان مهمان ویژه ای خواهند بود؛ آرمان غفاریان، محمد میر، الهام شوقی و اشکان آذر ماسوله که از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراه شما مخاطبان هستند.