آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25311
جمعه - 22 اسفند 1399 - 08:00

اجرای طرح شبانه مبارزه با جانوران مضر شهری در جنوب تهران

اکیپ های مبارزه با جانوران مضر شهری برای کاهش مخاطرات زیست محیطی استفاده از سم، برای اتلاف موش ها به تفنگ های بادی مجهز شده اند.

اجرای طرح شبانه مبارزه با جانوران مضر شهری در جنوب تهران

طرح شبانه مبارزه با جانوران مضر شهری در راستای تسریع پاکسازی محیط زیست از آلودگی موش ها در کنار فعالیت های روزانه آغاز شده است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: به منظور تسریع و سهولت اجرای این طرح، کلیه انهال و مسیل های محدوده منطقه طی فعالیت های روزانه اکیپ های ویژه کنترل و ۱۲۵۰ منفذ فعال شناسایی شده است.

وی با اشاره به تدوام این طرح تا پایان سال خاطرنشان کرد : اکیپ های مبارزه با جانوران مضر شهری برای کاهش مخاطرات زیست محیطی استفاده از سم، برای اتلاف موش ها به تفنگ های بادی مجهز شده اند.

صبوری در تشریح فعالیت های روزانه شناسایی کلونی ها و مبارزه با موش ها نیز عنوان کرد : این فعالیت در قالب طرح استقبلا از بهار و با هدف کنترل جمعیت این جانوران مضر در محورهای آلوده نواحی یک، دو و سه در حال انجام است.

به گفته معاون شهردار منطقه اجرای کامل عملیات تلفیقی اعم از عملیات شیمیایی، مکانیکی و فیزیکی، احداث پایگاه های اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره به شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی از اقدامات اجرایی برای تأثیرگذاری بیشتر در فواصل زمانی مختلف در طول طرح هستند.