آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25234
پنجشنبه - 21 اسفند 1399 - 14:45

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری

همزمان با آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهرها، ۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری ویژه اعضای شوراهای شهر و شهرداران رونمایی شد.

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری

همزمان با آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهرها، ۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری ویژه اعضای شوراهای شهر و شهرداران رونمایی شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ،  این ۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری با عنوان کتاب سبز ۱۴۰۰ (راهنمای عمل شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی) در زمینه‌های گوناگون از جمله شهرسازی، حمل و نقل شهری، فضای سبز شهری، شهر هوشمند و شهر خلاق ۲۰ اسفند همزمان با نخستین روز ثبت نام ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور رونمایی شد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پس از رونمایی این کتاب ها گفت: کتاب سبز ۱۴۰۰ با توجه به در پیش رو داشتن انتخابات شوراها و تغییرات قابل پیش‌بینی در ترکیب شوراها، کمبود منابع آموزشی متناسب با نیازهای شغلی مدیریت شهری و کمبود منابع علمی در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری از سوی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه شده است.

مهدی جمالی نژاد هدف از انتشار کتب را توانمندسازی و دانش‌افزایی دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری و یکسان‌سازی محتواهای آموزشی در حوزه مدیریت شهری کشور برشمرد.

وی گفت: شهرسازی، کاربری زمین شهری، حمل و نقل شهری، نظام مراکز شهری و فضای مسکونی، طرح های شهری، ساخت و سازهای شهری، مدیریت پسماندهای شهری، تاسیسات شهری، فضای سبز شهری، تسهیلات شهری، مدیریت شهری، تجهیزات شهری، گردشگری شهری، مدیریت و برنامه ریزی، مدیریت ایمنی محیط شهری، مدیریت بهداشت شهری، پیاده روسازی و پیاده راه سازی، بودجه و بودجه ریزی در شهرداری، شهر هوشمند، شهر خلاق عناوین این کتاب ها است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد : با برنامه ریزی های صورت گرفته وزارت کشور برای اولین بار قبل از برگزاری انتخابات شوراها و به منظور ارایه آموزش‌های استاندارد و منسجم به خانواده بزرگ مدیریت شهری کشور، چنین محتوای آموزشی جامعی را تهیه و در اختیار خانواده بزرگ مدیریت شهری کشور قرار داد.

وی افزود: با آغاز فعالیت شوراها و به تبع آن شهرداری‌ها، ارایه آموزش‌های کاربردی در سطح گسترده و فراگیر در کل کشور با شیوه‌ها و روش‌های متنوع آموزشی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آغاز خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مخاطبین این آموزش ها اعضای شوراهای اسلامی شهر، شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها، جامعه علمی و دانشگاهی و متخصصان حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری و روستایی است.