خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 25143
چهارشنبه - 20 اسفند 1399 - 10:00

«گفتگو با وزیر» در اپلیکیشن شاد

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد بخش ویژه‌ای در اپلیکیشن شاد با عنوان گفتگو با وزیر خبر داد.

«گفتگو با وزیر» در اپلیکیشن شاد

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد بخش ویژه‌ای در اپلیکیشن شاد با عنوان گفتگو با وزیر خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه، محسن حاجی میرزایی در نشست با معلمان منتخب استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز، با تبریک بعثت رسول اکرم (ص)، گفت: پیامبر رحمت صاحب بهترین اخلاق و نیکوکارترین رفتار بودند و تعالی اعتلای روح و روان و پیشرفت جامعه، در سایه همت معلمان که شغل انبیا را در پیش گرفته‌اند، ممکن می‌شود.

وی، معلمان را جزو ممتازترین و برجسته‌ترین اقشار جامعه و گروه‌های مرجع و مورد اعتماد و احترام جامعه برشمرد و افزود: نقشی که معلمان ایفا می‌کنند سازگارترین و هماهنگ‌ترین نقش با فلسفه خلقت است.

وی با بیان اینکه مسئول آگاهی و یادگیری و توانمند سازی جامعه معلمان هستند تا مردم را برای زندگی بهتر تجهیز کنند، تاکید کرد: شغل معلمی غنی‌ترین و پربارترین شغل جامعه است.

حاجی میرزایی  تشریح کرد: معلمان مسئولیت پرورش خود انسان را بر عهده دارند و این یک ارزش و شرافت ذاتی است، همه پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها متکی بر انسان است و پیشرفت و تربیت این انسان مرهون نقش آفرینی معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش، معلمی را یک موهبت الهی عنوان کرد و بر نقش ماندگار معلم در دوران شکل گیری رفتار و شخصیت انسان در تمام عمر تاکید کرد.

*خلاقیت بدیع، نیاز نظام آموزشی

وی با بیان اینکه امروز نظام آموزشی در معرض یک بحران جهانی قرار گرفته و موضوع ماموریت معلمان و فلسفه وجودی ما با چالش مواجه شده است، همه فرایند‌ها و روش‌های گذشته را فاقد کارایی دانست و افزود: امروز ما نیازمند خلاقیت بدیع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی و قابلیت معلمان در عصر جدید مورد داوری همه جانبه قرار گرفته و ظرفیت‌ها برای بروز و ظهور استعداد‌های معلمان فراهم شده است.

حاجی‌میرزایی با تعریف جامعه توانمند به‌عنوان جامعه‌ای که در شرایط بحران به سرعت موقعیت خود را پیدا و نقش آفرینی کند، گفت: تمام کارکرد‌های تعلیم و تربیت تحت تاثیر قرار گرفته و تلاش ما باید خلق جلوه‌ها و روش‌های جدید باشد. مقصد ما تربیت دانش آموزان برای زندگی عزتمند و توانمند در جامعه بوده که این مقصد بیش از پیش مورد مخاطره قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است، خاطر نشان کرد: امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد؛ بنابرین درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار ایشان برای افزایش انگیزش و آرامش آن‌ها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر منابع انسانی است، گفت: اگر منابع انسانی سالم و متعهد در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مسیر اجرایی‌سازی سند را طی کنیم.

وی گفت: در تعیین تکلیف نیرو‌ها و جذب نیروی انسانی با کیفیت پیشتاز بودیم و در شورای انقلاب فرهنگی تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کردیم که از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.

حاجی میرزایی در این نشست از ایجاد بخش ویژه‌ای در شبکه شاد با عنوان «گفت‌وگو با وزیر» خبر داد.