آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25076
دوشنبه - 18 اسفند 1399 - 07:30

برگزاری آیین کاشت نهال با نام شهدا در دارالمومنین تهران

برای توسعه سرانه فضای سبز و در راستای ترویج فرهنگ درختکاری طی مراسمی با کاشت نهال به نام شهدای دارالمومنین، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گرامی داشته شد.

برگزاری آیین کاشت نهال با نام شهدا در دارالمومنین تهران

برای  توسعه سرانه فضای سبز و در راستای ترویج فرهنگ درختکاری طی مراسمی با کاشت نهال به نام شهدای دارالمومنین، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گرامی داشته شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  مراسم آیین کاشت نهال با نام و یاد ۲ هزار و ۷۰۰  شهید دارالمومنین، با حضور شهردار منطقه، مدیران لشگری، جمعی از معاونین و مدیران شهری و تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگرمنطقه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی (استفاده از دستگاه تب سنج ،ماسک و مایع ضد غفونی کننده ) در شهرک شهید شجاعی برگزار شد.

در این مراسم به نشان قدردانی از ایثار این سروقامتان و خانواده های صبور و فداکار شان، پس از کاشت نهال روی هر نهال و درخت یک پلاک یادبود با نام یکی از شهدای گرانقدر نصب شد

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ در این مراسم با بیان اینکه شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، هفته درختکاری را فرصتی برای گرامیداشت نام و یاد شهدا آنها همچنین فرصتی برای مشارکت شهروندان با مدیریت شهری دانست.

گفتنی است، در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و در آستانه بهار طبیعت بیش از ۳ هزار و ۷۰۰  اصله نهال در سطح منطقه کاشته شده است.

شهردار منطقه ۱۴ گفت: علاوه بر کاشت نهال بیش از ۱۲هزار اصله نهال رایگان نیز در منطقه توزیع شده است، همچنین برپایی غرفه های توزیع و آموزش گل و گیاه و کاشت بیش از۶۷۰نهال در حیاط منازل شهروندان منطقه با هدف حفظ و نگهداری از فضای سبز و آشتی بیشتر شهرواندان دارالمومنین با طبیعت انجام گرفت.