خبر » نبض جامعه
کد خبر : 25006
یکشنبه - 17 اسفند 1399 - 08:30

ضرورت افزایش مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۰

براساس مطالعات انجام شده در کمیته امداد، مستمری کمتراز ۵۰۰ هزار تومان در ماه، حداقل نیازهای خانواده تحت حمایت را برطرف نمی‌کند.

ضرورت افزایش مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۰

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، خواستار افزایش مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۰ کل کشور شد و گفت: براساس مطالعات انجام شده در کمیته امداد، مستمری کمتراز ۵۰۰ هزار تومان در ماه، حداقل نیازهای خانواده تحت حمایت را برطرف نمی‌کند.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه، «مرتضی بختیاری» با بیان اینکه توانمندسازی جزو ماموریت‌هایی است که مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواسته است، اظهارداشت: توانمندسازی در اولویت کاری امداد قرار دارد و برای کاهش وابستگی مددجویان به امداد در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم.

وی بر ضرورت درآمد پایدار برای مددجویان تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به درآمد پایدار مجموعه‌ای از فعالیت‌ها باید انجام شود که این اقدامات شامل مهارت‌آموزی، کاریابی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و انجام فعالیت‌های فرهنگی و خودباوری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی لازمه توانمندی است، عنوان کرد: افرادی که سال‌ها تنها رفع نیازهایشان را از امداد طلب می‌کردند، با تقویت روحیه خودباوری گام نخست برای تحقق توانمندسازی برداشته می‌شود.

بختیاری از شناسایی ظرفیت‌ خانواده‌ها توسط کمیته امداد خبرداد و تصریح کرد: به نسبت ظرفیتی که در خانواده‌ها وجود دارد فعالیت‌های توانمندسازی برای آنها انجام می‌شود و برای سالمندان و بیماران صعب‌العلاج که توانایی کار کردن ندارند، خدمات دائمی کمیته امداد برقرار است.

وی با بیان اینکه فرآیند توانمندسازی خانواده بزرگ امداد گسترده است و امداد به تنهایی نمی‌تواند به هدف مطلوب دست یابد، خاطرنشان کرد: در این راستا کارگروهی با حضور ارگان‌های مهم با محوریت امداد تشکیل شده و با جدیت برای تحقق این مهم تلاش می‌کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اشتغال یکی از راه‌های توانمند سازی خانواده‌ها است، گفت: تا پایان سال برای ۲۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد اشتغال ایجاد می‌شود.

بختیاری اظهار داشت : با اجرای طرح‌های اشتغال، خدمات کمیته امداد به خانواده‌ها از جمله تا رسیدن به خودکفایی کامل قطع نمی‌شود و مددجویان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی خواستار افزایش مستمری پرداختی به مددجویان در بودجه ۱۴۰۰ کل کشور شد و گفت: در حال حاضر با توجه به تورم افسارگسیخته در کشور، مستمری پرداختی به مددجویان برای رفع احتیاجات آنان کافی نیست و لازم است مجلس و دولت در تعامل با هم این میزان را به دستکم ۵۰۰ هزار تومان در ماه افزایش دهند.