آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 24927
شنبه - 16 اسفند 1399 - 09:45

کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تهران

شهردار تهران گفت : نسبت به سال ۹۱، ۷۰ درصد کاهش صدور پروانه داشته‌ایم و از ۳۰ هزار پروانه به ۸ هزار پروانه در سال ۹۹ رسیدیم

کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تهران

شهردار تهران گفت: میزان صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال ۹۱، ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه‌های دولاب و میدان قیام در خط ۷ که با حضور رئیس جمهور به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: ما نسبت به سال ۹۱، ۷۰ درصد کاهش صدور پروانه داشته‌ایم و از ۳۰ هزار پروانه به ۸ هزار پروانه در سال ۹۹ رسیدیم که بخشی از آن نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و بخشی هم تأثیرات اقتصادی ناشی از کرونا بوده است.

وی عنوان کرد:  کاهش ۳۰ درصدی میزان تخلفات ساختمانی در شهر تهران در بازه زمانی ۹۶ تا ۹۹، انتشار ۷ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال ۹۷، ۱۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ و انتشار ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام شده است. مناسب سازی فضاهای عمومی و شرط افتتاح پروژه ها با هدف مناسب سازی یکی از اقداماتی است که در این دوره به شدت تعقیب شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۶۳ میدان میوه و تره‌بار ساخته، ۵۱ میدان بازسازی و نوسازی شده است و تا پایان سال ۱۱ میدان میوه و تره‌بار دیگر نیز افتتاح خواهد شد و درمجموع تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به ۲۷۲ می‌رسد. کاهش پسماند تهران از ۷ هزار و ۶۰۰ به ۵ هزار و ۳۰۰ تن با اجرای طرح کاهش پسماند و احداث سه کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی و تبدیل ۱۰ هزار تن نخاله به شن و ماسه، تجهیز و نوسازی ۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل پسماند پزشکی به دوربین و ردیاب‌های الکترونیک از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری تهران است.

وی خاطرنشان کرد : با افزایش تعداد و حجم فضاهای سبز، محلات بدون بوستان از ۱۷ محله به ۹ محله کاهش یافته است و همچنین ۱۸ باغ بزرگ تهران در داخل پهنه های مسکونی به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع برای تبدیل به بوستان تملک شده است.

حناچی اظهار داشت : در این دوره از مدیریت شهری ۱۲ ایستگاه آتش نشانی ساخته شده و زمان رسیدن تیم آتش نشان ها به محل حادثه به ۴۳ ثانیه کاهش یافته است و به زودی ۶ ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. همچنین نوسازی تجهیزات آتش نشانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، احداث و راه اندازی ۱۰ ایستگاه باران سنج، بهره برداری از سامانه های هشدار سیل، نوسازی، اورهال و تجهیز ۳۰۰ دستگاه خودروی برف روبی و نصب و راه اندازی ۴ ایستگاه برف سنج در نقاط مختلف شهر تهران از دیگر اقدامات انجام شده در شهر تهران است.

وی  گفت: این دو ایستکاه با اعتباری معادل ۵۸۰ میلیارد تومان در دو منطقه تاریخی تهران به اجرا در آمده است و برای نخستین بار در شرایط تحریم با بسیاری از تجهیزات ساخت داخل اقدامات مربوطه انجام شده است و در پایان اسفند از قطار ملی که با ۸۰ درصد توان داخلی ساخته شده است، بهره برداری خواهد شد.