خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 24880
پنجشنبه - 14 اسفند 1399 - 08:45

جذب بیش از ۸ هزار مربی و مشاور در آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  از جذب بیش از هشت هزار مربی و مشاور خبر داد و گفت: رشته امور تربیتی با رویکرد جدید راه اندازی شده است.

جذب بیش از ۸ هزار مربی و مشاور در آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب بیش از هشت هزار مربی و مشاور خبر داد و گفت: رشته امور تربیتی با رویکرد جدید راه اندازی شده است.

به گزارش گروه آموزش و پروش آوای جامعه ، علیرضا کاظمی، در مراسم تجلیل از مربیان امور تربیتی که به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد، گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا و زیست بوم جدید فعالیت های پرورشی اهمیت زیادی یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد : در این دوره افزایش تنوع پذیری متناسب با ذائقه های دانش آموزان بدون حجم کار مدیران مدارس و مربیان با حضور دانش آموزان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قرارگاه مجازی فعالیت های قرآنی با ۱۷ پایگاه راه اندازی شد، تصریح کرد: محافل قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، توانمندسازی مدیران و مربیان دارالقرآن ها، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، پرسش مهر ریاست جمهوری بخشی از فعالیت های ما در حوزه پرورشی در شرایط کرونا بوده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه ما هیچ فعالیتی را در این شرایط کرونا تعطیل نکردیم، گفت: فعالیت های ما متنوع، جذاب و جدید شده اند و به مدد ظرفیت های نامحدود زمانی و مکانی در فضای مجازی صدها هزار محتوای ارزشمند قرآنی، هنری و فرهنگی تولید و ارایه شد.

وی تصریح کرد : تاکید داشتیم تا در زیست بوم جدید هیچ فعالیتی را کسب نکنیم و با شعار استمرار و توسعه فعالیت ها متناسب با نیازهای فرهنگی و ذائقه دانش آموزان فعالیت ها را اجرا کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب هشت هزار مربی و مشاور خبر داد و خاطرنشان کرد : امسال توانستیم رشته امور تربیتی با طراحی جدید را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما نهادینه سازی مسایل فرهنگی و تربیتی است، گفت: متاسفانه تضاد بین انتظارات، کمبودها و دستاوردها بسیار رنج آور است چون مدیران از حجم برنامه های زیاد که جذابیت و تنوع ندارند، گلایه می کنند. از سوی دیگر حجم موضوعات فرهنگی بسیار زیاد است و ذائقه دانش آموزان متنوع است. باید ویترین جذابی از فعالیت های متنوع قرآنی برای جذب تمام دانش آموزان با استعدادهای متفاوت پیش بینی کنیم و این دوگانگی آزاردهنده است.