خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 24848
چهارشنبه - 13 اسفند 1399 - 11:00

ضرورت تسهیل یادگیری در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها دانش مهندسی کافی نیست و به دانش تعلیم تربیت نیز نیازمند هستیم گفت: مدرسه باید تسهیل کننده یادگیری باشد.

ضرورت تسهیل یادگیری در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها دانش مهندسی کافی نیست و به دانش تعلیم تربیت نیز نیازمند هستیم گفت: مدرسه باید تسهیل کننده یادگیری باشد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه،  محسن حاجی میرزایی در نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی – معماری ایرانی» گفت: معماری هنر و دانش طراحی فضاها و سازه های کالبدی و نمایانگر تمدن و فرهنگ یک جامعه است.

وی افزود: به گفته اندیشمندان مدیریت، نقص در طراحی را حتی با مدیریت نمی توان جبران کرد. وقتی طراحی با کارکردها و کاربردهای بنا سازگار نیست هیچ ترفند دیگری نمی تواند این کاستی را جبران کند. بناها برای تحقق ماموریت هایی شکل می گیرند و نقش مهم معماری، سازگار کردن بناها با اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طراحی بناهای آموزشی، تنها دانش مهندسی کافی نیست و به دانش تعلیم تربیت نیز نیازمند هستیم گفت: مدرسه یک بنای بسیار مهم و کاملا متمایز از بسیاری بناهای دیگر است. برای همه ما مدرسه با ماندنی ترین خاطرات زندگی همراه است. خاطرات مدرسه برای سال های بسیاری با ما همراه است و تجربه بسیاری از اولین آشنایی ها، ارتباطات اجتماعی، پیوند با گروه همسالان و حضور در جامعه نظم یافته فارغ از محیط خانواده در مدرسه اتفاق می افتد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دوره کودکی که بخش مهمی از آن در درون مدرسه طی می شود جزو پایدارترین دوران تاثیر پذیری افراد است گفت: مدرسه پرتکرارترین بنای عمومی جامعه است. حتی در دورترین نقاط کشور پرچم مدرسه برپاست و مدرسه چتر خودش را در جغرافیای گسترده ایران پهن کرده است و از شاخص ترین بناهایی است که می تواند معرف معماری ایرانی و اسلامی باشد.

وی افزود: مدرسه بخش مهمی از نظام تعلیم و تربیت است. مدرسه باید تسهیل کننده و بسترساز زمینه تربیت آگاهانه نسلی خلاق، مومن، پرنشاط، با باورهای قوی و پایدار باشد. این بنا فراهم کننده تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است. قرار است متناسب با ساحت های شش گانه تربیت، زیرسقف این مدرسه ساحت های گوناگون تربیتی شکل بگیرد و مدرسه باید تسهیل کننده این یادگیری باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید کانون محله بوده و امکان دسترسی آسان داشته و با نشاط و دوست داشتنی باشد گفت: بچه ها باید صبح با اشتیاق به مدرسه بیایند. مدرسه باید به تجهیزات و فناوری های مناسب مجهز باشد. مدرسه با سلامت جسمی و اجتماعی بچه ها ارتباط دارد، همچنین مدرسه باید به جنبه های روحی و روانشناختی دانش آموزان توجه کافی و وافی داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در این همایش به دنبال گونه ای از مدرسه هستیم که تسهیل کننده اهداف تعلیم و تربیت باشد گفت: با احداث یک بنای سازگار با نظام تعلیم و تربیت، تسهیل کننده اهداف تعلیم و تربیت خواهیم بود.