خبر » نیمکت
کد خبر : 24838
سه شنبه - 12 اسفند 1399 - 08:49

برگزاری دومین همایش کتابت «قرآن کریم»

دبیر دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم درباره این مسابقات گفت: کتابت قرآن کریم از سال گذشته با حمایت سازمان اوقاف شکل گرفت، در این دوره تلاش شده است به نحو جدی‌تری کتابت قرآن کریم را رواج دهیم.

برگزاری دومین همایش کتابت «قرآن کریم»

دبیر دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم درباره این مسابقات گفت: کتابت قرآن کریم از سال گذشته با حمایت سازمان اوقاف شکل گرفت و فروردین‌ماه سال قبل شاهد برگزاری اولین دوره این مسابقات بودیم. در این دوره تلاش شده است به نحو جدی‌تری کتابت قرآن کریم را رواج دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آوای جامعه، احسان پورنعمان، افزود: در بخش مسابقه کتابت قرآن پس از اینکه فراخوان منتشر شد و فرصت کافی هم برای آن در نظر گرفته نشده بود، با استقبال مواجه شد، با اینکه تنها رشته نسخ ایرانی را داشته‌ایم، ۸۰ اثر به دبیرخانه رسیده است. این آثار در دو مرحله توسط اساتید داوری شده و برگزیدگان نیز مشخص شده‌اند که در اختتامیه معرفی خواهند شد.

دبیر دومین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم اظهار داشت : مقرر شده است با حمایت رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به نفر اول مسابقات سال قبل و امسال کتابت قرآن کریم سفارش داده شود تا هر کدام بتوانند یک دوره قرآن را به سبک خودشان به نگارش در بیاورند.

پورنعمان به برگزاری دومین همایش کتابت قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در این بخش نیاز مهمی به برگزاری یک گفت‌وگوی خوشنویسی داشتیم، متأسفانه در این زمینه در کشور بسیار کم کاری شده است،‌ پژوهش‌های خوشنویسی بسیار اندک است. سال قبل یکی از مهمانان خارجی حرف تکان‌دهنده‌ای زد و گفت ایران مهد خوشنویسی است و هزار سال سابقه خوشنویسی دارد، اما متأسفانه پنج کتاب پژوهشی در سطح بین‌المللی ندارید، اما کشور ترکیه که وامدار خوشنویسی ایران است، برای معرفی خود ۵۰۰ کتاب سه زبانه منتشر کرده و خود را در سطح دنیا به عنوان مهد خوشنویسی معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این همایش به دنبال این است گذشته خوشنویسی ایران را اثبات کند، گفت: در همین راستا خوشنویسانی از کشورهای ترکیه، عراق،‌ فرانسه و ایران مقالاتی در همین زمینه نوشته‌اند و ۱۸ اسفندماه مراسمی را به صورت محدود برای نمایش این آثار خواهیم داشت و به صورت برخط هم همایش را برگزار خواهیم کرد.

همچنین نمایشگاهی از آثار خوشنویسی دوره اول در کنار این همایش برگزار خواهد شد و ان شا الله رسانه‌ها به این نمایشگاه هم توجه نشان دهند.

گفتنی است، سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از ۱۶ اسفندماه آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.