خبر » نبض جامعه
کد خبر : 24719
یکشنبه - 10 اسفند 1399 - 10:00

ایجاد ۷۰ هزار شغل با راه اندازی ۲۴ هزار صندوق قرض الحسنه

۲۴ هزار صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که این صندوق‌ها تا امروز بیش از پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند و توانستند ۷۰ هزار شغل را ایجاد کنند.

ایجاد ۷۰ هزار شغل با راه اندازی ۲۴ هزار صندوق قرض الحسنه

سومین «ره نشان جهادی» با موضوع هنر و رسانه با حضور مدیران رسانه های ملی و برخی از گروه های جهادی برگزار شد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  دراین جلسه مدیران رسانه ها علاوه بر اعلام همکاری برای پوشش خدمات جهادگران، قالب ها و موضوعات تاثیرگذار که نیاز رسانه ها و مردم می باشد را مطرح کردند.

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در این جلسه گفت: بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی جریان‌های جهادی را برعهده دارد, به نحوی که اکنون ۴۲ هزار گروه جهادی فعالیت می‌کنند، در گام بعدی جریان جهادی باید به جبهه جهادی تشکیل شود، از سوی دیگر اجرای پروژه‌های کوچک و زود بازده و عام المنفعه را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی در بیش از ۱۰ هزار روستا و مناطق محروم حاشیه شهر‌ها فعالیت جهادی می‌کند، ماموریت بعدی بسیج سازندگی فعالیت در اقتصاد مقاومتی است که راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه است که تاکنون ۲۴ هزار صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که این صندوق‌ها تا امروز بیش از پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند و توانستند ۷۰ هزار شغل را ایجاد کنند بدون اینکه بسیج بخواهد در این صندوق‌ها تصدی گری داشته باشد.

زهرایی افزود: در کرونا جهادگران بسیجی به کرونا حمله کردند و همانند شب عملیات فتح خرمشهر عمل کردند زیرا در ایام شیوع کرونا گروه های جهادی علاوه بر فعالیت در تولید ماسک و ‌محلول های ضدعفونی، تعداد ۱۵۰ هزار طلبه بسیجی برای تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد:  اگر شخصی قرار است مذاکره‌ای انجام دهد یکی از مولفه‌ها برای قوی شدن استفاده از گروه‌های جهادی است؛ به عبارت دیگر اگر دشمن ۴۲ هزار گروه جهادی داشت که بخشی از اینها مانند پزشکان به صورت تخصصی فعالیت می کردند کارهای بزرگی می‌توانست انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت:  برای تعامل با رسانه ها از افرادی ‌که در‌ گروه‌های جهادی حضور‌ دارند و کار رسانه‌ای انجام ‌می‌دهند، به رسانه‌ها معرفی می‌شوند؛ همچنین کارگروه رسانه با حضور نمایندگان رسانه‌ها‌ تشکیل خواهد شد و در ادامه اقدامی مشترک با جریان رسانه ای کشور توسط کارگروه رسانه ای که تعیین می شود، صورت می‌گیرد.