خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 24630
شنبه - 9 اسفند 1399 - 08:45

مشارکت بیش از۷۰۰ هزار نفر در پویش «آجر به آجر»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم، در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشارکت داشته اند، اما وضعیت استان‌ها با هم متفاوت است.

مشارکت بیش از۷۰۰ هزار نفر در پویش «آجر به آجر»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند.

به گزارش گروه آموزش و پروش آوای جامعه،  مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها، با بیان اینکه سرانه فضا‌های آموزشی از ۱.۵ متر مربع در قبل از انقلاب به ۵.۲ متر مربع رسیده است، اظهار داشت : امروز به مرحله‌ای رسیدیم که نیازمند توجه بیشتر به حوزه مکان یابی مدارس هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و براساس تحولات جمعیتی به سراغ موضوع مکان یابی رفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه‌ای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را می‌دهد، افزود: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضا‌های موجود و در حال بهره برداری همچنین املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.

رخشانی مهرعنوان کرد:  برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامه‌ای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است، در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند، اما وضعیت استان‌ها باهم متفاوت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار داشت : ساماندهی فضا‌های آموزشی، استانداردسازی فرایند مکان یابی و باز تخصیص فضا‌های آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای توسعه فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف این بسته اجرایی تحولی است.

وی افزود: تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان یابی، طراحی و توسعه سامانه حامی برنامه ریزی مکان یابی و انجام پروژه پایلوت از برنامه، از برنامه‌های هدف طراحی نظام مکان یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: پیش بینی جمعیت و تقاضای فضا‌های آموزشی، بروزرسانی شناسنامه فنی فضاها، جمع آوری و آماده سازی داده‌های مکانی و توصیفی و تدوین برنامه آتی توسعه فضا‌های آموزشی در راستای هدف پیاده سازی نظام مکان یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:  ۲۸معیار در قالب ۹ کلاس اصلی از معیار‌های موثر در استقرار فضا‌های آموزشی و در راستای تحقق اهدف نظام مکان یابی تدوین شده است.

رخشانی مهر با تشریح جزئیات سامانه مکان یابی مدارس و نحوه وارد کردن اطلاعات به این سامانه عنوان کرد:  در چهار استان زنجان، سمنان، خراسان شمالی و مرکزی فرایند مکان یابی آغاز شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰ استان را انتخاب می‌کنیم و از ابتدای سال فرایند مکان یابی این استان‌ها را آغاز خواهیم کرد.