مواظب کلاهبرداری تلفنی به بهانه «بیمه سلامت» باشید
سودجویان با روشهای گوناگون تلاش میکنند که شهروندان را برای فروش بیمههای تکمیلی قانع کنند، این افراد از عباراتی مانند «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» برای این منظور سوء استفاده میکنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هرگونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان با ادعای ارائه یا فروش کارت هوشمند بیمه سلامت یا بیمه تکمیلی سلامت، سوء استفاده از نام سازمان بیمه سلامت ایران بوده و این تماسها به هیچ عنوان از طرف سازمان بیمه سلامت ایران نمی باشد.
به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، سید مهدی میرشاه ولد درباره کلاهبرداری از شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران با تماس تلفنی افزود: سودجویان با روشهای گوناگون تلاش میکنند که شهروندان را برای فروش بیمههای تکمیلی قانع کنند، این افراد از عباراتی مانند «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» برای این منظور سوء استفاده میکنند.
وی عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران هیچ گونه تماس تلفنی با شهروندان یا بیمه شدگان برقرار نمیکند و چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» مربوط به این سازمان وجود ندارد و این تماسها با هدف کلاه برداری از شهروندان از طرف برخی افراد سود جو برقرار میشود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: این کلاه برداران در تماسهای تلفنی خود با شهروندان، اطلاعات اولیهای از شهروندان ارائه کرده و سپس با روشهای روان شناسی اطلاعات دیگری کسب میکنند و با تجمیع این اطلاعات، فرد را در وضعیتی قرار میدهند که فکر کند اگر هزینه مورد ادعا را پرداخت نکند، بیمه او قطع یا امکان بیمه شدن از وی سلب میشود.
وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به هیچ وجه انجام بیمه بصورت تلفنی نداشته و هرگونه تماس تلفنی با محتوای صدور «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» یا عناوین مشابه آن، مورد تایید این سازمان نیست و در بیشتر موارد کلاه برداری است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران هرگونه سوال در مورد بیمه سلامت را میتوانند از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این سازمان در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند.