آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 24525
سه شنبه - 5 اسفند 1399 - 13:30

‌کشف ۱۴ میلیارد تومانی کالا و ارز قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از ‌کشف ۱۴ میلیارد تومانی کالا و ارز قاچاق و دستگیری ۶ متهم خبر داد.

‌کشف ۱۴ میلیارد تومانی کالا و ارز قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از ‌کشف ۱۴ میلیارد تومانی کالا و ارز قاچاق و دستگیری ۶ متهم خبر داد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه ، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: با اقدامات تخصصی و تلاش های شبانه روزی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور کشف شد.

سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به ضرورت و حساسیت تامین کالاهای اساسی و سلامت محور و تهیه آسان آن برای هموطنان، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک امر ضروری بوده و این مهم به صورت جدی و مستمر به طرق مختلف توسط این پلیس در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی هفته گذشته کارآگاهان این پلیس با اقدامات تخصصی و تلاش های شبانه روزی از طریق اجرای طرح های ایست و بازرسی، بازدید از انبارها و مراکز پخش و توزیع کالا موفق به کشف انواع کالای قاچاق از جمله تلفن همراه و لوازم جانبی آن،لوازم خانگی، دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه، لوازم یدکی، لوازم آرایشی و همچنین انواع ارز شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا و ارزهای مکشوفه را ۱۴۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این رابطه ۶ متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به فرامین رهبر انقلاب، امام خامنه ای عزیز “مدظله العالی” خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه با دانه درشت ها در دستور کار این پلیس قرار دارد و فضا برای قاچاقچیان ناامن شده است.

سردار مقیمی از هموطنان خواست که در صورت مشاهده هرگونه جرایم اقتصادی موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.