خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 24505
سه شنبه - 5 اسفند 1399 - 09:30

پیشگیری از دو بیماری دیابت و فشار خون در طرح نظام ارجاع 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در طرح نظام ارجاع در دو بیماری مهم فشار خون و دیابت جمعیت بیمه شده تحت پوشش پیشگیری و خدمت دهی قرار می‌گیرد.

پیشگیری از دو بیماری دیابت و فشار خون در طرح نظام ارجاع 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در طرح نظام ارجاع علاوه ‌برارجاع هدفمند بیماران در صندوق بیمه سلامت همگانی در دو بیماری مهم فشار خون و دیابت جمعیت بیمه شده تحت پوشش پیشگیری و خدمت دهی قرار می‌گیرد و در مراحل بعدی با همراهی وزارت بهداشت سایر بیماری‌ها نیز میتواند تحت پوشش قرار گیرند

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، مهدی رضایی درباره نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی بیان کرد: تحقق سطح بندی خدمات و پزشک خانواده در قالب نظام ارجاع یکی از طرح های مهم سازمان بیمه سلامت بوده که این اقدام در حال حاضر در ۴ استان به صورت پایلوت گام به گام در حال انجام است تا بیمه شدگان بتوانند از تسهیلاتی که تحت عنوان نظام ارجاع طراحی شده است، استفاده کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در این طرح دو بیماری مهم فشار خون و دیابت برای جمعیت تحت پوشش برای انجام خدمت دهی به خصوص در حوزه پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بیمه شدگان این صندوق برای ارجاع به سطح ۲ و ۳ یعنی خدمات تخصصی الزاما باید از طریق نظام ارجاع خدمت بگیرند در غیر این صورت خدمات بیمه ای مشمول آنها نخواهد شد.

وی عنوان کرد:  خوشبختانه این طرح مورد استقبال پزشکان و بیمه شدگان قرار گرفته و همچنان نیاز است که اطلاع رسانی خود را در این زمینه تقویت کنیم تا در صورتی که نتایج مورد انتظارحاصل شود در سال آینده بتوانیم در کل کشور طرح نظام ارجاع را که حرکتی مهم به سوی تحقق پزشک خانواده در جامعه شهری است را شاهد باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: یکی از اصولی‌ترین راه‌هایی که می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند این است که در مراحل اولیه قدم های پیشگیرانه موثر برداریم و خدمات اولیه مورد نیاز مردم نیز به راحتی در دسترس آنان قرار گیرد.

در همین راستا در مرحله اول ۲ بیماری مزمن دیابت و فشار خون که درصد شیوع بالایی دارد تحت پوشش قرار گرفته است و در مراحل بعدی با همراهی وزارت بهداشت سایر بیماری‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران  گفت: با اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی جایگاه بسیار مهم پزشکان عمومی احیا خواهد شد و از این پتانسیل عظیم برای کمک به سلامت جامعه بهره‌مند خواهیم شد.