حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 24496
سه شنبه - 5 اسفند 1399 - 08:45

تاکید بر استفاده از محتوای جذاب برای ارتقاء آگاهی کودک

مدیر مؤسسه فردای روشن کودک گفت: ایجاد جذابیت‌های مناسب در محتواها می‌تواند باعث ارتقای آگاهی‌های کودک از جرائم و آسیب‌های گوناگون در جامعه شود.

تاکید بر استفاده از محتوای جذاب برای ارتقاء آگاهی کودک

مدیر مؤسسه فردای روشن کودک گفت: ایجاد جذابیت‌های مناسب در محتواها می‌تواند باعث ارتقای آگاهی‌های کودک از جرائم و آسیب‌های گوناگون در جامعه شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه، جتبی سادات مدیر مؤسسه فردای روشن کودک د در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل پیشگیری از وقوع جرم، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با مؤسسه فردای روشن، موضوع پیشگیری از جرم را در دو وجه سلبی و ایجابی، مطرح کرد و اظهار داشت: موضوع پیشگیری در وجه سلبی به معنای، کنترل، فیلتر و محدود کردن دسترسی است که البته تحقق این وجه از موضوع، کار چندان پیچیده‌ای نیست و می‌توان به واسطه روش‌های مختلف آن را انجام داد.

وی عنوان کرد : وجه ایجابی موضوع پیشگیری است که موضوع  مهمی است؛ ما باید جذابیت‌های مناسبی را در تولیدات‌مان داشته باشیم که برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های‌شان قابل توجه باشد، محصولاتی که متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

مدیر مؤسسه فردای روشن کودک تصریح کرد: در سال‌های فعالیت مان تلاش نموده‌ایم تا در وجه ایجابی، پلت‌فرم‌ها و نرم‌افزارهایی را تولید کنیم که متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا و ایجاد فضای مناسب برای کودک و خانواده‌های‌شان، کار یک یا دو مؤسسه نیست، بلکه ساختار و همتی در سطح ملی می‌طلبد؛ چرا که تولید چنین محتوایی نیازمند انرژی، زمان و هزینه بسیار است و بازگشت سرمایه در فاصله طولانی مدت رخ می‌دهد.

سادات اظهار داشت : بسیاری از تولیدکنندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کردند، پس از مدتی همراه با خستگی، فعالیت‌شان را متوقف نموده‌اند؛ این درحالی بوده که ما تا این لحظه بر سر اهداف اعتقادی‌مان مانده‌ایم تا به هدف نهایی دست یابیم.

مدیر مؤسسه فردای روشن کودک ضمن تشکر از مدیرکل و همکارانشان در اداره کل پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: چنین تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، می‌توانند سبب رشد اکوسیستمی شود که در حوزه کودک رقم می‌خورد.