آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 2433
پنجشنبه - 4 مهر 1398 - 00:57

جزئیات برگزاری اولین کنفرانس «تهران هوشمند»

علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی smart.tehran.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۸۴۱۶۹۱۷۴ تماس بگیرند.

جزئیات برگزاری اولین کنفرانس «تهران هوشمند»

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اولین دوره «کنفرانس تهران هوشمند» را همزمان با سومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» با مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آذرماه امسال در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  علاقمندان به شرکت در اولین دوره این کنفرانس می‌توانند تا ۱۵ آبان ماه مقالات پژوهشی و علمی خود را در محورهای تخصصی این رویداد برای دبیرخانه تهران هوشمند ارسال کنند.

اولین دوره این کنفرانس با هدف ارتقای سطح علمی رویداد، دستیابی به روش‌های مدیریت هوشمند شهری و با تکیه بر روش‌های داده-محور برگزار می‌شود. در این کنفرانس، مقالات علمی-پژوهشی، تحلیلی، ترویجی یا کاربردی در زمینه هوشمندسازی فعالیت‌های شهری مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. گزارش تجربه‌های موفق، معرفی و تحلیل مجموعه داده‌های شهری و نقد راهکارهای ایجاد شهر هوشمند نیز از جمله موضوعات مورد پذیرش در این کنفرانس خواهد بود.

داده باز و حکمروایی هوشمند شهری، آگاه سازی، آموزش و توانمندسازی شهروندان در حوزه شهر هوشمند، مشارکت ذینفعان، بهره‌وری و اقتصاد پایدار مبتنی بر داده و شهر نوآور و توسعه کسب و کارهای فناورانه بر پایه داده از جمله محورهای اصلی این رویداد است.
همچنین از دیگر محورها می‌توان به کلان‌داده، داده کاوی و استخراج داده‌های سودمند و قابل اعتماد، شهر هوشمند و شاخص‌های ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و توسعه پایدار و چالش‌های محیط زیست شهری اشاره کرد.

جا به جایی هوشمند، مدل‌سازی و تحلیل داده‌های حمل و نقل شهری و کاربردها و روندهای مبتنی بر هوش مصنوعی در خدمت شهر هوشمند نیز از محورهای مورد بررسی و تحلیل در این کنفرانس خواهد بود.

نتایج داوری مقالات در روز پنج آذر ماه اعلام شده و مقالات برگزیده در افتتاحیه همایش ارائه و همچنین در مجلات علمی-پژوهشی داخلی نیز به چاپ خواهند رسید.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی smart.tehran.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۸۴۱۶۹۱۷۴ تماس بگیرند.