خبر
کد خبر : 2422
چهارشنبه - 3 مهر 1398 - 01:26

خارج شدن ایستگاه پسماند شمال تهران از بافت شهری

ایستگاه میانی انتقال پسماند منطقه یک شهرداری تهران با اخذ مجوز جابجایی از سازمان حفاظت محیط زیست از بافت شهری خارج می شود.

خارج شدن ایستگاه پسماند شمال تهران از بافت شهری

ایستگاه میانی انتقال پسماند منطقه یک شهرداری تهران با اخذ مجوز جابجایی از سازمان حفاظت محیط زیست توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک از بافت شهری خارج می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با بیان خبر فوق افزود: اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک پس از پیگیری های مستمر موفق به اخذ مجوز محیط زیست جهت جابجایی و احداث سایت جدید انتقال پسماند منطقه به خارج از حریم شهری شد.

وی افزود: با توجه به وجود ایستگاه انتقال پسماند اوشان در بافت شهری منطقه و اعتراضات شهروندان مبنی بر وجود آلودگیهای بصری، خاک، هوا و آب های سطحی و همچنین عدم دسترسی مناسب خودروهای حمل و جمع آوری پسماند شهرداری منطقه یک و محدوده های اطراف این منطقه به سایر ایستگاه های موجود در شهر تهران، احداث ایستگاه جدید برای جمع آوری پسماند خشک از سطح شهرستان شمیرانات ضروری دانسته شد.

موسوی خاطر نشان کرد : با تلاش  و پیگیری های صورت گرفته، فضای جایگزین برای احداث این پروژه انتخاب و پس از مطالعات و طراحی فضای پیشنهادی موفق به اخذ مجوز محیط زیستی و شورای تامین شهرستان شمیرانات شد و در تلاش هستیم سایر مجوزها نیز دریافت و تا پایان سال این انتقال انجام شود.

شهردار منطقه یک تصریح کرد : این جابجایی با تاکید بر رعایت کلیه ملاحظات زیست محیطی نظیر جمع آوری و انتقال پسماندها بر اساس قانون مدیریت پسماند، اتخاذ تمهیدات لازم برای کنترل گرد و غبار، عدم ریزش شیرابه، عدم روغن ریزی، رعایت کلیه استانداردهای هوا، آب، خاک و صدا و …، در دستور کار است .