خبر » نبض جامعه
کد خبر : 23825
چهارشنبه - 22 بهمن 1399 - 07:50

فرزندآوری و فرزندپروری اولویت برنامه‌ های رادیو سلامت

مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: برنامه های سال آینده در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری خواهد بود و در کنار آن ایجاد امید ونشاط اجتماعی لازمه ارتقای سلامت است.

فرزندآوری و فرزندپروری اولویت برنامه‌ های رادیو سلامت

مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: برنامه های سال آینده در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری خواهد بود و در کنار آن ایجاد امید ونشاط اجتماعی لازمه ارتقای سلامت است.

به گزارش خبرنگار رسانه آوای جامعه، صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت در نشست خبری هجدهمین سالروز تاسیس رادیو سلامت گفت:امروز سالگرد افتتاح رادیو سلامت است و به عنوان یکی از خدمتگزاران حوزه سلامت سالگرد تاسیس به همکاران خودم تبریک می گویم.

وی افزود: روز مهمی دور هم جمع شده ایم، امروز شروع واکسیناسیون درکشور است. این اقدام ملی و حرکت مهم ارتقای سلامت به شمار می آید و خسته نباشید به همکاران حوزه سلامت و آرزوی سلامتی برای مردم عزیز کشورمان داریم.

مدیر رادیو سلامت گفت: با توجه به مشکلاتی که با شیوع بیماری کرونا داشتیم، رسانه خیلی هوشمندانه با سه محور افزایش دانش، اطلاع رسانی و ارتقای امید اجتماعی ، بحث مدیریت دوران کرونا را به عهده گرفت.تمام تلاشمان را انجام دادیم تا با سیاست گذاری درست بتوانیم مخاطبان رادیو سلامت را در حوزه مقابله با ویروس و پیشگیری از ابتلا بوسیله تغییر سبک زندگی حمایت کنیم.

اعتماد سعید درباره برنامه های آینده رادیو سلامت عنوان کرد: اگر ما بخواهیم آینده پژوهشی در حوزه سلامت داشته باشیم، به هر حال در بعد اجتماعی با یک مسئله به عنوان کاهش فرزند آوری،سالمند شدن جمعیت ، تغییرات سبک زندگی و… مواجه هستیم.

وی افزود: برنامه های سال آینده در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری خواهد بود و در کنار آن ایجاد امید ونشاط اجتماعی لازمه ارتقای سلامت است.یکی از محورهای برنامه ای ما ارتقای سرمایه اجتماعی خواهد بود و بحث مهمی که از رادیو سلامت انتظار دارندبحث ترویج حرکت مومنانه است و بستر سازی همدلی و ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه داشته باشد.

مدیر رادیو سلامت درباره سه برنامه نوروزی گفت: ما در ایام نوروز سه برنامه مجله ای داریم که به صورت زنده روی آنتن می رود،برنامه “دو صفر بهار” همزمان با نوروز ۱۴۰۰ پخش خواهدشد،همچنین برنامه پلاک ۱۴۰۰ با محوریت خانواده را خواهیم داشت.در ضمن برنامه شبانگاهی باعنوان شب بو در ایام نوروز پخش می شود.

اعتماد سعید درباره مخاطبان رادیو سلامت گفت:هجدهمین سالروز رادیو سلامت را جشن گرفتیم، خوشبختانه در رادیو از لحاظ مخاطب جز دومین رادیو تخصصی کشور و پنجمین رادیو عمومی هستیم.

آنتن ما در مراکز استان ها قرار دارد و پیگیری کردیم که در مناطق کم برخوردار و محروم هم آنتن رادیو را داشته باشیم. ما در مراکز ارتباط خوبی با مخاطب داریم و بزودی شاهد آن خواهیم بود که در مناطق محروم پوشش بیشتری داشته باشیم‌.

وی عنوان کرد : به دنبال ارتقای فرستنده‌های رادیو سلامت به کشورهای فارسی زبان است،به هر حال ابتکار ارتقای دانش سلامت در کشور ما یک ابتکار جدیدی بوده است اگر ما بتوانیم کشورهای فارسی زبان را پوشش دهیم، به طور قطع به بحث سلامت آحاد جامعه بین الملل و کشورها های فارسی زبان در پیگیری بیماری ها و در نتیجه کشور خودمان کمک شایان توجهی کرده‌ایم، چراکه ما با کشورهای هم مرز و فارسی زبان مراوداتی داریم. داشتن دانش سلامت کمک می‌کند یکسری از بیماری ها را پیشگیری کنیم و سبک زندگی سالم را ترویج کنیم واین در ارتقای سلامت کشورمان هم تاثیرگذار است.

مدیر رادیو سلامت اظهار داشت: خوشبختانه مخاطبانی که رادیو سلامت را گوش می کنند، مخاطبانی هستندکه موج فکری آنها بحث سلامت است، توجه به این موضوع دارند که سلامت موضوع مهم فردی، خانوادگی و اجتماعی است‌‌.بیشتر شنوندگان سطح تحصیلات بالایی دارند و سطح تحصیلات انها، بیشتر بالاتر از لیسانس است و این مسئولیت ما را برای تولید پیام سخت می کند.به خاطر اینکه این افراد برای آموزشٍ بیشتر گوش می کنند هیچگونه بی دقتی را تحمل نخواهند کرد. به همین دلیل همکاران من در رادیو سلامت با دقت بیشتر پیام تخصصی را دریافت می کنند و در برنامه رادیویی برای مخاطبان در نظر می گیرند‌.

وی افزود: همکاران ما بیشتر از هیئت علمی دانشگاه های سراسری ،رتبه های دانشیاری و استاد تمام ، دربرنامه ها حضور پیدا می کنند و از نظر کارشناسان می توانم بگویم از بهترین و علمی ترین کارشناسان در برنامه استفاده می کنیم.

مدیر رادیو سلامت خاطرنشان کرد: همکاری خوبی را با دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی،تحقیقاتی به عنوان کمک فکری در اتاق فکر شبکه حضور دارند و از راهنمایی های آنها استفاده می کنیم.حتی از پایان نامه های نخبگان جوان به عنوان یک برنامه بهره مند می شویم‌.

اعتماد سعید اظهار داشت: زمانی که کشور چین شیوع کرونا را اعلام کرد،با توجه به مراودات ایران و چین ما تصمیم گرفتیم که اواخر دی ماه بحث کرونا را در برنامه مخاطب خاص شروع کنیم .از بهمن ماه یک برنامه ای را به عنوان زنگ کرونا در ساعت ۷:۳۰ صبح در نظر گرفتیم و آموزش پیشگیری از کرونا را شروع کردیم.

وی افزود:تمام ایام عید سال ۹۸ دو برنامه پاسخگو داشتیم، چراکه پرسش های مخاطبان بسیار زیادبود.البته خبرهای کذب فضای مجازی شرایط را سخت کرده بود و رادیو سلامت به عنوان رادیو مرجع اطلاعات دقیق درباره کرونا را برای مخاطبان در نظر گرفت.

مدیر رادیو سلامت عنوان کرد: از همان روزهای اول با همراهی کارشناسان بحث مشکلات روانی ناشی از بیماری کرونا را به عنوان یک مسائل مهم در نظر گرفتیم.

وی افزود: یکی از بحث هایی که در سال گذشته داشتیم توجه و حمایت از مدافعان سلامت بود،در دوران سختی مدافعان سلامت قرار دارند. استرس بیمار،استرس بیماری برای کادر درمان و استرس بیماری برای خانواده را برای مدافعان شلامت شاهد بودیم.انعکاس این فداکاری برای جامعه روایت های متنوعی را می طلبید که همکارانم در رادیو سلامت به خوبی از عهده کار برآمدند، از همه آنها تشکر می کنم.