آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 23797
چهارشنبه - 22 بهمن 1399 - 07:30

تهیه بانک جامع اطلاعات آرامستان دولاب

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی همچنین نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بهسازی آرامستان های تاریخی دولاب بازدید کردند.

تهیه بانک جامع اطلاعات آرامستان دولاب

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی همچنین نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بهسازی آرامستان های تاریخی دولاب بازدید کردند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  در این بازدیدکامبیز مصطفی پور شهردار منطقه همراه با «شارلی انوبه تکیه » عضو کمیسیون عمران و نماینده مسیحیان آشوری مجلس، همچنین« آرا شاوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بازپیرایی و بهسازی آرامستان های تاریخی دولاب بازدید کردند.

نماینده آشوریان مجلس ضمن قدردانی از اقدامات شهردار منطقه۱۴ تهران برای توجه به رسیدگی این تکه تاریخی وگردشگری تهران، گفت: این بخش از شهر به عنوان میراث تاریخی و بلحاظ فضاسازی شهری نیازمند توجه و رسیدگی است.

از این رو اقدامات درحال اجرا برای زیباسازی و نظافت و نگهداری فضاهای منتهی به این محیط برای جامعه مسیحیان و اقلیت های مذهبی ارزشمند است.

کامبیز مصطفی پور نیز با اشاره به حس تعلق همه شهروندان دارای مذاهب گوناگون به شهر و محله زندگی همچنین علاقه مردم دارالمومنین به حفظ هویت محل سکونتشان، توجه شورای اسلامی شهر تهران به حفظ این تکه تاریخی و میراثی در دل منطقه ۱۴ را ارزشمند و مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این راستا مدیریت شهری منطقه نیز در مورد نگهداری و بهسازی آرامستان ها در زمانبندی تعیین شده تاکید دارد، همچنین در روند اجرای اقدامات با نهادها و سازمان های متولی همکاری و تعامل لازم را داریم.

مصطفی پور همچنین به جمع آوری اطلاعات مربوط به چهره های مدفن و تاریخچه آرامستان ها و در کل تهیه بانک اطلاعاتی جامع از این آرامستان ها به عنوان برنامه در دستور کار شهرداری منطقه اشاره کرد.

گفتنی است، بررسی مشکلات پیرامون این فضاها که تاکنون حل نشده است، از جمله موضوعاتی بود که در بازدید کامبیز مصطفی پور از روند بهسازی آرامستان های دولاب انجام شد.