خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 23769
چهارشنبه - 22 بهمن 1399 - 10:00

راه اندازی سامانه انتخابات مجازی تشکل های دانشگاه آزاد

برای انتخابات مجازی تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی سامانه خوبی تحت عنوان «امتداد» راه‌اندازی شده که تمام اطلاعات تشکلی در آن قرار می‌گیرد.

راه اندازی سامانه انتخابات مجازی تشکل های دانشگاه آزاد

مدیرکل تشکل‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای انتخابات مجازی تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی سامانه خوبی تحت عنوان «امتداد» راه‌اندازی شده که تمام اطلاعات تشکلی در آن قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه آوای جامعه، محمد روزبهانی، در نشست آنلاین معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در واحد الکترونیکی برگزار شد، افزود : یکی از تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده توجه به گروه‌های اثرگذار است که یکی از این گروه‌ها تشکل‌های دانشجویی هستند و در این راستا آیین‌نامه ارتقای فعالیت‌های تشکلی تهیه شده است.

وی عنوان کرد:  باید نقش تشکل‌ها در دانشگاه جدی گرفته شود و آن‌ها بیشتر به فضای فرهنگی دانشگاه‌ها کمک کنند،  با توجه به موضوع کرونا برای برگزاری انتخابات تشکل‌های دانشجویی زیرساختی تهیه شده و سامانه‌ای با نام امتداد برای جمع‌آوری و دستیابی به اطلاعات تشکل‌ها و در دسترس است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی  اظهار داشت:  سامانه امتداد، سامانه مادر است و در خصوص تشکل‌ها به آن استناد می‌کنیم و باید همه اطلاعات تشکل‌ها در آن ثبت شود اما تنها راه‌حل برای برگزاری انتخابات، این سامانه نیست و تشکل‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های زمان کرونا با هر شیوه‌ای که می‌خواهند انتخابات را برگزار کنند و منعی در این رابطه وجود ندارد.

روزبهانی گفت: ما به دلیل شرایط خاص کرونایی، به فکر انتخابات مجازی افتادیم و با راه‌اندازی سامانه امتداد، انتخابات مجازی تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. در این سامانه همه قواعد مربوط به انتخابات در آن لحاظ شده است از جمله اینکه تشکل بتواند اعضای خود را ثبت کند و اعضای خود را بشناسد.

همچنین فرایند کاندیداتوری نامزدهای شورای مرکزی، تأیید صلاحت آن‌ها توسط دبیر و ساختارهای دانشگاه، برگزاری انتخابات، تبلیغ کاندیداها و اعلام نتایج از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  ایجاد این سامانه کار را برای فعالیت تشکیلاتی آسان می‌کند، افراد در این انتخابات مجازی احراز هویت می‌شوند و نتایج به راحتی قابل ردیابی و ثبت و ضبط است و احیاناً خطاهایی که ممکن است وجود داشته باشد به حداقل می‌رسد.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  اگر امروز دانشجویان نتوانند با ما حرف بزنند و ایراد بگیرند، فردا فارغ‌التحصیلان خوبی برای ایران نیستند و در این راستا از پیشنهاد و انتقاد دانشجویان استقبال خواهیم کرد.