خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 23716
سه شنبه - 21 بهمن 1399 - 11:00

افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز

اولین خانه صنایع‌دستی البرز در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در منطقه گوهردشت کرج به همت معاونت صنایع‌دستی و جمعی از هنرمندان و فعالان بخش خصوصی افتتاح شد.

افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز

​مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش گروه گردشگری آوای جامعه،  فریدون محمدی ضمن اعلام این خبر، گفت : اولین خانه صنایع‌دستی البرز در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در منطقه گوهردشت کرج به همت معاونت صنایع‌دستی و جمعی از هنرمندان و فعالان بخش خصوصی این حوزه و با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افتتاح شد.

وی عنوان کرد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تهیه و فروش ابزار و مواد اولیه، آموزش تخصصی در ۴۰ رشته صنایع‌دستی ایرانی توسط اساتید مجرب و برگزاری آزمون و ارائه مدرک، بازاریابی، پشتیبانی و فروش آنلاین محصولات تولیدی و بسته‌بندی صادراتی با رعایت استانداردهای جهانی در این مجموعه هنری و فرهنگی فراهم و نیز برای حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

محمدی افزود: همچنین در حاشیه این مراسم از پورتال اولین خانه صنایع‌دستی کرج توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور رونمایی شد و از این پس هنرآموزان و خریداران صنایع‌دستی می‌توانند با هر بخش از این مجموعه به طور مستقیم و مجزا در ارتباط باشند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت نیز در این مجموعه فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده و با توسعه زیرساخت‌ها شاهد رشد روزافزون اقتصادی و متعاقب آن ایجاد اشتغال خواهیم بود.

پویا محمودیان نیز ضمن تمجید از حرکت فرهنگی انجام شده توسط مدیران، هنرمندان و فعالان بخش خصوصی استان در حوزه صنایع‌دستی گفت: لزوم گسترش نگاه تخصصی و افزایش همکاری در راستای تحقق اهداف و سیاست‌گذاری‌های معاونت صنایع‌دستی کشور با تکمیل و تکثیر مراکزی از این دست به منظور حمایت از هنرمندان و فعالین اقتصادی این حوزه اثر گذار است.