خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 23675
دوشنبه - 20 بهمن 1399 - 10:00

راه اندازی خانه های خلاق در مراکز استان ها

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق،از راه اندازی خانه های خلاق در هر مرکز استان کشور خبر داد.

راه اندازی خانه های خلاق در مراکز استان ها

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق،از راه اندازی خانه های خلاق در هر مرکز استان کشور خبر داد و گفت:خانه هایی که در اختیار میراث است حالت نوستالژی دارد و هدف ما این که خانه های خلاق در این مکان ها دایر شود.

به گزارش گروه آموزش آوای جامعه،  «پرویز کرمی»  در نشست مجازی بررسی چالش ها و برنامه های آینده شرکت های دانش بنیان و خلاق گفت: در حوزه فرهنگ و هنر که دارای تمدن و فرهنگ غنی هستیم اما متاسفانه یک شتاب دهنده و شرکت دانش بنیان نداریم، معاونت علم و فناوری آمادگی دارد که این شتاب دهنده را در حوزه فرهنگ و هنر راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه شرکت ها می توانند هم خلاق و هم دانش بنیان باشند افزود: شرکت های خلاق حمایت های شرکت دانش بنیان را دارند البته در جایی که قانون اسمی از دانش بنیان به صورت مستقیم آورده بود محدود می شدیم اما از این پس با آوردن عنوان شرکت دانش بنیان نوع ۳ می توانیم به آن ها مزایای شرکت های دانش بنیان را اعطا کنیم.

کرمی خاطر نشان کرد: موظف به راه اندازی خانه های خلاق در هر مرکز استان هستیم. در حال حاضر این کار شروع شده و دو خانه خلاق در زاهدان راه اندازی شده است، این خانه ها در تهران، زنجان، قزوین، تبریز در حال شکل گیری هستند، باید اکوسیستم شکل منطقی خود را پیدا کند تا بتوانیم این مجوز را بدهیم.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق اظهار داشت: خانه هایی که در اختیار میراث است حالت نوستالژی دارد و هدف ما این که خانه های خلاق در این مکان ها دایر شود، این خانه ها عمدتا به صورت خصوصی راه اندازی می شود.

طرحی درحال بررسی در مجلس است که از سوی نمایندگان ارایه شده است که عنوان آن جهش تولید نامیده می شود تا مشکلات شرکت های دانش بنیان حل شود.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق گفت: دوست داریم که عدالت اجتماعی را داشته باشیم و از تهران تمرکز زدایی کنیم و مشوق های ویژه برای مناطق کمتر برخوردار بگذاریم.