آوای شهر » حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 23657
یکشنبه - 19 بهمن 1399 - 08:30

استقبال تهرانی ها از مشاوره‌های حقوقی رایگان

همزمان با دهه فجر با همکاری­ شرکت مترو تهران ، خادمیاران رضوی و بسیج حقوقدانان، ۱۰ ایستگاه پرتردد انتخاب و مشاوران حقوقی منتخب در این ایستگاه‌ها مستقر شدند.

استقبال تهرانی ها از مشاوره‌های حقوقی رایگان

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به مناسبت ایام مبارک دهه فجر، میزهای مشاوره رایگان در ایستگاه‌های پرتردد متروی تهران را با حضور مشاوران مجرب برپا کرده است که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه، اکبر تهرانی دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی، با اشاره به برپایی میزهای مشاوره رایگان در ایستگاه‌های پرتردد متروی تهران، اظهار داشت: ارتقای آگاهی‌های حقوقی شهروندان در سطح کشور یکی از اهداف عمده این دبیرخانه است که سعی می‌کنیم در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم.

وی یکی از ظرفیت‌های بالقوه در اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، به ویژه در کلان‌شهرها را ظرفیت حمل و نقل عمومی دانست و گفت: در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که می‌توان به برنامه‌های مشترک و مداوم با شرکت مترو و معاونت حمل و نقل شهرداری اشاره کرد که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی با اشاره به ارائه مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی؛ با همکاری­ شرکت مترو تهران و خادمیاران رضوی و بسیج حقوقدانان، ۱۰ ایستگاه پرتردد انتخاب شد و مشاوران حقوقی منتخب به منظور ارائه خدمات به مسافران و شهروندان در این ایستگاه‌ها مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی، میزهای مشاوره از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در ایستگاه‌ها مستقر است و شهروندان می‌توانند بدون وقت قبلی و بصورت رایگان از خدمات مشاوره حقوقی معاونت اجتماعی قوه قضاییه استفاده کنند.

تهرانی گفت: با توجه به رصد و گزارش‌های ارائه شده، شهروندان تهرانی، استقبال  خوبی از حضور مشاوران در ایستگاه‌های مترو داشته‌اند.