آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 23609
شنبه - 18 بهمن 1399 - 08:00

نشست هم اندیشی با معماران پایتخت

شمیران از یک اغتشاش بصری رنج می برد که نیاز است اصحاب فن ، گروه های مرجع، اساتید، منتقدین در کنار دستگاه نظارتی و مدیریت شهری قرار بگیرند تا حال شهر خوب شود.

نشست هم اندیشی با معماران پایتخت

تهران ۱۴۰۰، با همراهی اندیشمندان، اساتید و معماران شهر هویت را به شمیران باز خواهد گرداند و ما می توانیم تاریخ شمیران را در بناها و معابر آن دوباره ببینیم.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  سید حمید موسوی در اولین نشست هم اندیشی با معماران پایتخت با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شمیران از یک اغتشاش بصری رنج می برد که نیاز است اصحاب فن ، گروه های مرجع، اساتید، منتقدین در کنار دستگاه نظارتی و مدیریت شهری قرار بگیرند تا حال شهر خوب شود.

وی گفت: در طرح تفصیلی جامع، ما به دنبال رفتن به سوی طرح های راهبردی–ساختاری بودیم تا با انعطاف پذیری های لازم پویایی را در شهر با هدف تقویت و توسعه آن ایجاد کنیم اما مشکلات باعث شد دوباره به سمت طرح های توزیع کاربری و نقشه های ۲۰۰۰/۱ برویم.

موسوی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح های راهبردی- ساختاری نیاز به حضور تشکل ها و کارگروه هستیم تا بررسی کنند که اگر پهنه ای بنا به جمعیت و نحوه خدمات رسانی تغییر لازم دارد بتوانیم با تغییر پهنه خدمات را در آن تقویت کنیم.

شهردار منطقه یک توسعه شهر را نیازمند مطالبه گری دانست و گفت: باید مطالبه گری مردم، اساتید و معماران  در ساخت شهر افزایش یابد تا ضوابط بروز رسانی و ریل گذاری صحیح برای آینده شهر داشته باشیم و ساختمان هایی را به صورت پایلوت در منطقه طراحی کنیم که از ویژگی هایی چون دوستدار محیط زیست بودن، مناسب سازی، ایمن سازی و صنعتی سازی برخوردار باشند.

سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک در این جلسه گفت: پیشنهادات سازنده معماران می تواند شهرداری و مدیریت شهری را در اجرای بهتر پروژه های شهرسازی راهنمایی کند.

بهمن اصغری افزود: طرح نقطه نظرات و نقد معماران در راستای پذیرش طرح، تایید نما و دیگر دغدغه ها می تواند مدیریت شهری را در جهت اصلاح یا تبدیل آنها به دستورالعمل یاری کند تا با پیگیری به ضوابطی برسد که پایه گزارش منطقه یک باشد.

وی گفت: تلاش ما محدود است و با همفکری و هم اندیشی معماران می تواند بیشتر شود.

مهرداد زواره یکی از معماران حاضر در جلسه نیز خاطر نشان کرد: دغدغه معماران حفظ باغات و سرمایه های طبیعی و تاریخی شهر و منطقه است که نیاز است فرآیندها اصلاح شود تا در آینده شهر را با معماری بهتری داشته باشیم.

علی کرمانیان از معماران این جمع به نمایندگی از حاضرین با درخواست تشکیل کمیسیون مشورتی مستقل اظهار داشت : تشکیل کمیسیون مشورتی مستقل که بتواند همه جوانب را مورد بررسی دقیق قرار دهد درخواست معماران از شهرداری منطقه یک است.

وی گفت: برای رسیدن به راه حل درست باید گروهی، با بررسی، گفتگو و درک همه ابعاد کار به صورت مستقل تشکیل شوند تا برآیند نظراتشان را به مدیریت شهری اعلام کنند.

گفتنی است در ادامه مهندسین معمار اقدام به بیان طرح ها و پیشنهادات خود نمودند.