اکران طرحهای مدیریت پسماند در بیش از ۱۳۰ نقطه پایتخت
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نصب و اکران بنرهای آموزشی با محتوای اصول مدیریت بهینه زباله و روش های کاهش تولید پسماند( کاپ) در پایتخت خبر داد.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نصب و اکران بنرهای آموزشی با محتوای اصول مدیریت بهینه زباله و روش های کاهش تولید پسماند( کاپ) در پایتخت خبر داد.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه مسعود عابدی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به منظور رعایت فاصله اجتماعی آموزش های مربوط به مدیریت پسماند با رویکرد کاپ ( کاهش تولید پسماند) در قالب بنرهای آموزشی، با زبان تصویر و پیام کوتاه به شهروندان ارائه می شود.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد: این سازمان با استفاده از ظرفیت رسانههای اجتماعی، مشارکت گروههای مردمی، اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ادارات مدیریت پسماند و بهره گیری از اندیشه متخصصان و و هنرمندان سعی در ارتقاء فرهنگ شهروندان دارد.
وی با اشاره به نصب و اکران طرح های مدیریت پسماند در بیش از ۱۳۰ نقطه شهر خاطرنشان کرد: بنرهای نصب شده با محتوای مفاهیم کاپ (کاهش پسماند)، کاربرد ساک پارچه ای برای خرید، شنبه های بدون پسماند، آبگیری و کم حجم سازی زباله و تفکیک در مبدا است که بصورت پرتابل، عرشه و بیلبورد به متراژ بیش از ۴ هزار متربع در نقاط گوناگون شهر نصب شده است.
عابدی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل مردم با طرحهای سازمان مدیریت پسماند و تاثیر آن بر دستیابی به اهداف طرح کاپ افزود: هدف از اجرای طرح کاپ (کاهش تولید پسماند) بهبود روش های مدیریت پسماند، تولید شیرآبه کمتر و افزایش بازیافت و تفکیک حداکثری در مبدا بوده که آموزش و فرهنگ سازی زیر بنای رسیدن به اهداف مذکور است.
وی با اشاره به ضرورت به روز رسانی شیوه های آموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز و شرایط جامعه، اظهار داشت : این سازمان همواره سعی بر استفاده از شیوههای نوین، علمی و خلاقانه در انتقال مفاهیم به شهروندان داشته که هم اکنون شیوه های کاربردی خود را با شرایط و بحران کنونی تطبیق داده و با انتشار مفاهیم از طریق بنرهای اطلاع رسانی، مخاطبین خود را به مدیریت بهینه پسماند دعوت می کند.
عابدی با تاکید بر لزوم بهره گیری از اندیشه و نظر تک تک شهروندان، متخصصان و صاحبنظران علمی، فرهنگی و هنری در مدیریت پسماند شهر، گفت: این سازمان ضمن استفاده از مشارکت اقشار گوناگون مردم و ارتباط مستمر با سازمانهای مردمنهاد و گروههای مردمی، با تشکیل دبیرخانه همیاران کاپ مکان مناسبی برای اخذ ایده های شهروندان در نظر گرفته است.