آوای شهر » خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 23510
چهارشنبه - 15 بهمن 1399 - 15:40

برگزاری نمایشگاه «تهران شهری برای همه زنان»

رویداد «تهران شهری برای همه زنان» باهدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان و دختران شهر تهران به مدت چهار روز در فرهنگستان هنر  افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه «تهران شهری برای همه زنان»

مدیر برگزاری نمایشگاه «تهران شهری برای همه زنان» گفت:  رویداد «تهران شهری برای همه زنان» باهدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان و دختران شهر تهران به مدت چهار روز در فرهنگستان هنر  افتتاح شد.

به گزارش  تسنیم، رویداد «تهران شهری برای همه زنان» باهدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان و دختران شهر تهران به مدت چهار روز در فرهنگستان هنر برگزار افتتاح شد، این رویداد که در ذیل برنامه‌های مصوب تهران ۱۴۰۰ است از ۱۴ بهمن آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در این رویداد، نمایشگاهی با حضور هنرمندان در عرصه های گوناگون برگزار شد؛ جمال رحمتی مدیر این نمایشگاه گفت: چند ماه قبل اداره کل امور بانوان حرکتی را آغاز کرد که نمود بیرونی آن برگزاری ورکشاپی در زمینه کاریکاتور با موضوع شهر امن بود.

این ورکشاپ راه حل خلاقانه‌ای بود که بتوان به واسطه آن مشکلات زنان در شهر را بیان و آن را به شیوه مناسب حل کرد، از آن‌جایی که زنان و مادران خودشان بهتر می‌توانستند درباره آن صحبت کنند، برگزاری آن به خانم ها واگذار کردیم.

وی افزود: نتیجه برگزاری این کار فوق‌العاده بود و آثار برگزیده آن رویداد در خانه هنرمندان و در کنار آثار دیگر مراکز گوناگون شهرداری به نمایش درآمد.موفقیتی که از برگزاری این نمایشگاه به دست آمد، باعث شد به فکر برگزاری رویدادهای دیگر با محوریت حضور بانوان بیفتیم.

رحمتی افزود: «رویداد تهران، شهری برای همه زنان» با همین رویکرد آغاز به کار کرده است. اینبار زنان علاوه بر رشته‌های گرافیک و کاریکاتور در بخش‌های مختلف مانند نقاشی، تصویرسازی، طراحی، عکس، حجم و مجسمه‌سازی نیز به ارائه کارهای خود پرداخته اند.

وی خاطرنشان کرد: چالش بزرگی که برای برگزاری این رویداد داشتیم این بود که در شرایط کرونا چطور با در نظر گرفتن سلامت هنرمندان، این رویداد را برگزار کنیم. خوشبختانه با محلی که برای برگزاری در نظر گرفتیم این مشکل رفع شد.

مدیر نمایشگاه «تهران شهری برای هه زنان» گفت:  در مدت این چهار روز زنان و دخترانی که در رویداد حضور دارند، پروژه‌های هنری با محوریت زن و شهر را آغار می‌کنند.

در این رویداد که امروز افتتاح شد، ۱۰۵ هنرمند در زمینه‌های گوناگون حضور دارند، از میان آثاری که در این مدت توسط هنرمندان خلق می‌شود، تعدادی برای نمایش در خانه هنرمندان (سال آینده) انتخاب می‌شود.