خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 23220
شنبه - 11 بهمن 1399 - 09:30

تهران، در صدر آمار مدارس تخریبی

هران بیشترین آمار مدارس تخریبی را دارد، در این استان نیز اقداماتی صورت گرفته و آمار کاهشی بوده اما هنوز تهران از حیث مدارس تخریبی در رتبه اول قرار دارد.

تهران، در صدر آمار مدارس تخریبی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که آمار کلاس های درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی مهر ، گفت:  در سال ۹۵ آمار مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی ۳۰ درصد بود که سهم مدارس نیازمند مقاوم سازی ۱۸ درصد و سهم مدارس نیازمند تخریب و بازسازی مجدد ۱۲ درصد بود که اکنون با کاهش آمار به ۱۹.۵ درصد، شمار مدارس نیازمند مقاوم سازی به ۱۲.۵ درصد و شمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی به هفت درصد رسیده است.

وی افزود: همچنان تهران بیشترین آمار مدارس تخریبی را دارد، در این استان نیز اقداماتی صورت گرفته و آمار کاهشی بوده اما هنوز تهران از حیث مدارس تخریبی در رتبه اول قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یک دلیل مهم کاهش مدارس ناایمن در سطح کشور را توجه به اعتبارات عمرانی و رشد بودجه ای این حوزه دانست و گفت: در سال ۹۱، اعتبارات عمرانی برای مدرسه سازی ۳.۲درصد، در سال ۹۲ حدود ۲ درصد، در سال ۹۳ حدود ۱.۶ درصد، در سال ۹۴ حدود ۲ درصد، در سال ۹۵ حدود ۱.۹ درصد و در سال ۹۶ حدود ۱.۵ درصد بود.

رخشانی مهر عنوان کرد:  اعتبارات عمرانی دوباره از سال ۹۷ قوت گرفت و به ۳ درصد رسید و این رشد ادامه یافت تا جایی که در سال ۹۸ به ۳.۳ درصد و در سال ۹۹ به ۴.۸ درصد رسید و در لایحه بودجه سال آینده نیز روی ۵ درصد بسته شده است. اینکه از اعتبارات عمرانی کشور سهم بیشتری دریافت کنیم نشان می دهد که به حوزه ساخت و ساز مدارس توجه بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ اعتبارات عمرانی مدرسه سازی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۵۱۰۰ میلیارد تومان رسیده و حدود شش برابر شده است گفت: رشد بودجه ای کمک کرده است تا روند تکمیل پروژه های نیمه تمام سرعت بگیرد و آمار مدارس نیازمند ایمن سازی کاهش یابد.