آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 23159
پنجشنبه - 9 بهمن 1399 - 11:00

توسعه شبکه برق رسانی به خطوط مترو

۲ پست برق امیرکبیر و قلعه‌مرغی(آزادگان) به تازگی در مرحله توسعه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط ۳ مترو افزوده خواهند شد.

توسعه شبکه برق رسانی به خطوط مترو

همزمان با اتصال ۲ پست برق به شبکه برق‌رسانی خط ۳ مترو تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافته و خطوط ۴ و ۷ نیز شرایط بهتری برای سرویس‌دهی قطارها پیدا خواهند کرد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، آزیتا عارفی مجری خط ۳ مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: ۲ پست برق امیرکبیر و قلعه‌مرغی(آزادگان) به تازگی در مرحله توسعه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط ۳ مترو افزوده خواهند شد.

پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط ۴ را تامین می‌کرد، با کابل‌کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی، حالا بخش میانی خط ۳ را نیز پوشش خواهد داد.

پست برق قلعه‌مرغی (آزادگان) هم ۹ ایستگاه در بخش جنوبی خط ۳ (آزادگان تا چهارراه ولیعصر(عج)) و ۸ ایستگاه در بخش میانی خط ۷ (مولوی تا نواب) را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در خطوط مورد اشاره، شرایط مطمئن‌تری برای سرویس‌دهی قطارها فراهم آید.

مجری خط ۳ با بیان این نکته که پست‌های برق وظیفه تامین نیروی محرکه قطارها در خطوط و همچنین روشنایی ایستگاه‌ها و تامین برق لازم برای قسمت‌های مختلف هر ایستگاه را عهده‌دار هستند، گفت‌: کار ساخت پست‌های برق امیرکبیر و آزادگان از مدتها قبل شروع شده و اگر قرار باشد امروز چنین پست‌های برقی با هزینه‌های امروزی ساخته شود، رقمی بالای ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

خوشبختانه پست‌های مورد اشاره با هزینه‌ای به مراتب کمتر از آنچه عنوان شده، احداث شده‌اند و امروز با تکمیل سیستم کابل‌کشی آنها، جریان برق مطمئن‌تری در خطوط ۳، ۴ و ۷ خواهیم داشت.

نکته حائز اهمیت آنکه تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌های برق توسط شرکت‌های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا صورت پذیرفته است.