آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 23118
سه شنبه - 7 بهمن 1399 - 13:00

ضرورت ارتقای سطح سواد رسانه ای در جامعه

معاون هماهنگ کننده یگان‌های ویژه ناجا گفت : باید تلاش کنیم با ارتقا سطح سواد رسانه‌ای، آگاه‌سازی، بصیرت و دشمن شناسی، از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی جلوگیری کنیم.

ضرورت ارتقای سطح سواد رسانه ای در جامعه

معاون هماهنگ کننده یگان‌های ویژه ناجا گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری های نوین، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همه جا را فرا گرفته، از این رو باید تلاش کنیم با ارتقا سطح سواد رسانه‌ای، آگاه‌سازی، بصیرت و دشمن شناسی، از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار سلمان قلی زاده  در جمع فرماندهان، معاونان و کارکنان یگان های ویژه ناجا افزود: دشمنان ما از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی سعی در ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی میان مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند که الحمدلله تمام توطئه های آنان با هوشیاری و بصیرت مردم فهیم این مرز و بوم خنثی شده است.

وی عنوان کرد:  امروز دشمنان ما از پیشرفت های علمی و دستاوردهای فرزندان انقلاب اسلامی بسیار عصبانی هستند و در همین راستا تهدیدات دشمن شکل تازه ای به خود گرفته است و از فضای مجازی به عنوان مهم ترین ابزار در چارچوب جنگ نرم و با راهبرد رسانه ای استفاده می کنند.

معاون هماهنگ کننده یگان های ویژه ناجا خاطرنشان کرد : دشمن در فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهه در اعتقادات دینی، تغییر در سبک زندگی و هویت فرهنگی مردم ایران اسلامی به ویژه نسل جوان است.

سرهنگ قلی زاده با تاکید بر لزوم بالابردن سواد رسانه ای، گفت: آموزش و فرهنگ سازی در راستای استفاده بهینه و آگاهانه در فضای مجازی یکی از ضرورت های اجرایی برای بیمه کردن افراد در فضای مجازی است. امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری های نوین، رسانه ها و شبکه های اجتماعی همه جا را فرا گرفته است؛ از این رو باید تلاش کنیم با بالابردن سطح سواد رسانه ای، آگاه سازی، بصیرت و دشمن شناسی، از آسیب های اجتماعی فضای مجازی جلوگیری کنیم و در واقع تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.