خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 22874
شنبه - 4 بهمن 1399 - 12:00

آغاز طرح مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز

همزمان با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعدادها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقمند در این حوزه خواهیم بود.

آغاز طرح مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده گفت: افزایش میزان مشارکت و فعالیت های اجتماعی جامعه با آموزش دانش آموزان صورت می گیرد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه ،  فرحناز مینایی پور در مراسم افتتاحیه طرح ملی مشارکت اجتماعی دختران خراسان شمالی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد عنوان کرد: با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعدادها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقمند در این حوزه خواهیم بود و این دانش آموزان از اکنون با موضوع مشارکت اجتماعی در فعالیت های مختلف جامعه آشنا شده و به تمرین می پردازند.

وی تاکید کرد : میزان مشارکت و فعالیت های اجتماعی در جامعه با آموزش دانش آموزان قطعا افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و ما باید از اکنون دانش آموزان را برای فعالیت های اجتماعی آینده آماده سازیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه از سال گذشته با همکاری معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری دوره‌های آموزشی افزایش مشارکت اجتماعی دختران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این طرح هم اکنون در برخی استان‌ها با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان در حال اجرا است تا زمینه‌های مشارکت اجتماعی زنان و دختران در حوزه‌های گوناگون بیش از پیش فراهم شود.

مینایی پور خاطرنشان کرد: در طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران فواید مشارکت اجتماعی، تشکل‌های دانش‌آموزی و سازمان‌های مردم نهاد و شیوه اجرای آن در مدرسه مورد توجه است و براین اساس در فضای مشارکتی تضادها و تعارض‌ها کمتر خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه بانوان و خانواده اظهار داشت: ۶۰ درصد فرهنگیان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که این موضوع یک ظرفیت خوب برای تربیت و پرورش دختران و مادران آینده به حساب می آید.

مینایی پور گفت:  مهم‌ترین ماموریت دفتر امور زنان توجه به شاخص‌های عدالت جنسیتی، توسعه شایستگی‌ها و نقش‌آفرینی دختران و زنان و دستیابی به آموزش و پرورش مبتنی‌ بر تفاوت‌های فردی است.