حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22775
چهارشنبه - 1 بهمن 1399 - 07:00

دعوت از نهاد های مردمی برای همکاری با قوه قضائیه

نهادهای مردمی با مراجعه به سامانه mosharekat.eadl.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای همکاری با قوه قضائیه اقدام کنند.

دعوت از نهاد های مردمی برای همکاری با قوه قضائیه

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تقویت نهادهای مردمی همکار یکی از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار قوه قضائیه قرار گیرد.

به گزارش گروه حقوقی وقضایی آوای جامعه، سومین جلسه «کارگروه ملی مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه»، به منظور رفع موانع و تسهیل اجرای «دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه»، با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اعضای کارگروه مزبور در سالن شهید بهشتی معاونت اجتماعی برگزار شد.

رضا مسعودی­ فر، هدف از برگزاری این نشست را رونمایی از سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی دانست که با همکاری اداره کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه اندازی و ایجاد شده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: با استفاده از سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی شاهد یک ارتباط دو سویه مابین نهادهای مردمی و ارکان قوه قضائیه خواهیم بود.

مسعودی فر اظهار داشت: ما به عنوان نهاد حاکمیتی در قوه قضائیه نیازمند کمک نهادهای مردمی برای رفع مشکلات و چالش های موجود هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای همکاری نهادهای مردمی باید شاخص هایی تعیین شود تا روند همکاری و مشارکت بر اساس این شاخص ها صورت پذیرد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، تمامی نهادهای مردمی فعال کشور را به همکاری با قوه قضائیه دعوت کرد  و افزود: نهادهای مردمی با مراجعه به سامانه mosharekat.eadl.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای همکاری با قوه قضائیه اقدام کنند.