خبر
کد خبر : 2276
شنبه - 30 شهریور 1398 - 14:30

نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس

به همت خانه سرباز صلح ایران و ارتش جمهوری اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ “صلح ” و صلح دوستی در کشورمان، نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس

به همت خانه سرباز صلح ایران و ارتش جمهوری اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ “صلح ” و صلح دوستی در کشورمان، نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه، قاسم رحیمی مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران و دبیر اجرایی”نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس” درتشریح دلایل برگزاری این کنگره گفت: این سازمان مردم نهاد در راستای اجرای اصلی ترین سیاست گذاری خود یعنی هویت بخشی به ابعاد گوناگون دفاع مقدس، پاسداشت کهن سربازان این جنگ شرافتمندانه و حامیان صلح (صلح گستران)، با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، “نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس” را روز ششم مهرماه ۱۳۹۸ در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در ادامه این مسیر و طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است این کنگره‌ها در سایر استان‌ها نیز برگزار شود ضمن اشاره به همکاری دکتر بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در برگزاری این رویداد، از تلاش های امیر سرتیپ دکتر محمد رضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش تقدیر و تشکر کرد.

رحیمی در تشریح اهمیت، ضرورت و اهداف برگزاری این کنگره افزود: توجه به فداکاری‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس برای بازگردانیدن صلح و آرامش به میهن عزیزمان، به فراموشی سپردن این مقطع تاریخی بی شک موجب خسارات های جبران ناپذیری برای نسل های آینده خواهد شد.

به گفته وی ، برای همین مهمترین هدف ما در برگزاری این کنگره ضمن تجلیل از فداکاری‌ها و فداکاران این عرصه، زنده نگه داشتن حس میهن پرستی و فعالیت بی امان برای برقرای و حفظ صلح در همه ابعاد و مولفه‌ها از جمله نفی خشونت و افراطی گری‌، گسترش صلح مثبت، صلح درون، صلح خانواده، صلح اجتماعی، صلح و کودک، صلح و حیوانات و طبیعت بوده و هست.

به گفته وی خانه سرباز صلح ایران که یک سازمان مردم نهاد با محوریت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سربازان دوران دفاع مقدس و با متوسط حضور ۲۱ ماهه در جبهه های جنگ حق علیه باطل و به منظور هویت بخشی به ابعاد گوناگون این حماسه تاریخی تشکیل یافته و تاکنون اقدام به برگزاری چهار کنگره ملی و یک کنگره بین المللی در راستای بزرگداشت سربازان دفاع مقدس (کهن سربازان) و حامیان صلح (صلح گستران) نموده است و تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت عظیم کهن سربازان وطن در راستای توسعه معنای “صلح ” در جامعه تلاش کند.