آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22742
سه شنبه - 30 دی 1399 - 07:15

مدیریت پسماندهای شیشه ای در منطقه ۱۹ تهران

معاون شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: از این پس پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب مدیریت می شود.

مدیریت پسماندهای شیشه ای در منطقه ۱۹ تهران

معاون شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: از این پس پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب مدیریت می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،   مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست را محور فعالیت های مدیریت پسماند اعلام کرد و افزود: جمع آوری پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب و نوسازی گام دیگری در همین راستا محسوب می شود که به منظور اجرای بهینه این عملیات، اطلاع رسانی و آموزش های لازم به کارکنان دفاتر الکترونیک شهر به همراه توزیع بروشور مخصوص آموزشی صورت گرفته است.

همچنین برای آشنایی شهروندان با مراحل کار، بروشورهای تهیه شده از طریق اداره های شهرسازی ساختمان های نواحی شهرداری بین آنان توزیع می شود.

این مدیر در بخش دیگری از اتمام آموزش های بازیافت و تفکیک پسماند به ساکنان ۵ شهرک در طرح شنبه های بدون پسماند خبر داد و گفت: طی این فعالیت بیش از ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار تحت آموزش قرار گرفتند که مشارکت ساکنان شهرک ها در تفکیک پسماندها با جمع آوری نزدیک به ۴۰۰ کیلو پسماند خشک از نتایج این آموزش ها بوده است.

به گفته صبوری بطور میانگین نزدیک به ۱۵۰۰ کیلوگرم پسماند خشک نیز طی روزهای شنبه از غرفه های بازیافت جمع آوری می شود.

وی با اشاره به تجهیز ساختمان های شهرداری این منطقه به دستگاه کمپوستر گفت:  این دستگاه ها که پسماندهای تر را به کود کمپوست تبدیل می کنند تاکنون در ۷ ساختمان منطقه جانمایی شده است.