آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22716
سه شنبه - 30 دی 1399 - 09:30

کشف ۱۱۴ عدد کارت سوخت قاچاق

جانشین فرمانده هنگ مرزی سلماس از کشف ۱۱۴ عدد کارت سوخت قاچاق توسط مرزبانان خبر داد.

کشف ۱۱۴ عدد کارت سوخت قاچاق

جانشین فرمانده هنگ مرزی سلماس از کشف ۱۱۴ عدد کارت سوخت قاچاق توسط مرزبانان خبر داد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه،  سرهنگ محمد رستم زاده اظهار داشت: به دنبال اشراف و تسلط اطلاعاتی مبنی بر فعالیت عده‌ای سودجو در خصوص قاچاق مواد سوختی به عمق نوار مرزی، مرزداران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و بهره‌گیری از تجهیزات فنی، نسبت به شناسایی عامل اصلی قاچاق فرآورده‌های سوختی (نفت) اقدام و دستگیری و انهدام باند مذکور در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی اقدام به جمع آوری و دپو کارت‌های سوخت فرآورده‌های نفتی ساکنین روستا‌های مرزی کرده و سهمیه واریزی از سوی شرکت نفت را در بازار آزاد به قاچاقچیان مواد سوختی به فروش می‌رساند.

جانشین فرمانده هنگ مرزی سلماس عنوان کرد:  در این راستا پس از هماهنگی با مقام قضائی و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان، اکیپ تلفیقی از هنگ مرزی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت حقوق شهروندی نسبت به بازرسی محل شناسایی شده اقدام کردند که نهایتا تعداد ۱۱۴ فقره کارت سوخت متعلق به ساکنین مرزی کشف و یک نفر نیز در این زمینه دستگیر شد.

سرهنگ رستم زاده تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته فرد دستگیر شده تاکنون مقدار ۶۸ هزار و ۴۰۰ لیتر مواد سوختی (نفت) سهمیه مرزنشینان را به فروش رسانده است.

جانشین هنگ مرزی سلماس گفت: در این باره پرونده مقدماتی تشکیل و کارت‌های مکشوفه به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شد.