آژیر » آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22564
پنجشنبه - 25 دی 1399 - 13:47

برگزاری دوره آموزش رانندگی در برف، کولاک و یخبندان

سرفصلهای این دوره آنلاین آشنایی با اقدامات پیش از سفر، اقدامات ایمنی هنگام تردد در جاده های برف گیر و کمک های اولیه در آسیبهای ناشی از سرما است.

برگزاری دوره آموزش رانندگی در برف، کولاک و یخبندان

جمعیت هلال احمر دوره آموزشی آنلاین، «رانندگی در برف، کولاک و یخبندان» را برگزار می کند.

به گزارش حوادث و انتظامی آوای جامعه، خسرو رحمانی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری با اشاره به حجم عظیم تصادفات جاده ای در فصل سرما گفت: هر ساله با بارش برف و شروع زمستان با حجم عظیمی از تصادفات جاده ای به دلیل رعایت نکردن نکات مربوط به رانندگی در برف مواجه می شویم که این موضوع بر لزوم آموزش نکات ایمنی در تردد با وسایل نقلیه در جاده های برف گیر، تأکید می کند.

وی ضمن تأکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری در روزهای سرد کرونایی گفت: در صورتی که مجبور به سفر هستید توجه داشته باشید که رانندگی هنگام تگرگ، برف و بوران باید با احتیاط صورت گیرد و با آشنایی برخی نکات ایمنی حوادث احتمالی را کاهش داده و ایمن سفر کنید.

رحمانی بهره مندی همگانی از آموزش های مجازی را فرصت مناسبی برای ارتقاء آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث انسان ساخت دانست و گفت: جمعیت هلال احمر با شروع بیماری کرونا، متناسب با بروز حوادث و مخاطرات اقدام به برگزاری دوره های آموزشی آنلاین نموده است که از عموم مردم درخواست می شود تا با شرکت در این دوره و سایر دوره‌های آموزش همگانی جمعیت هلال احمر و تشویق دیگران به شرکت در آن سطح آگاهی خود را نسبت به خطرات پیش رو بالا برده و نجات‌بخش و حیات‌بخش جان خود، عزیزان و همه انسان‌ها باشیم.

وی با اشاره به این که دبیرخانه آموزش همگانی ایمنی در حوادث ترافیکی به استان آذربایجان غربی سپرده شده است، سرفصلهای این دوره را آشنایی با اقدامات پیش از سفر، اقدامات ایمنی هنگام تردد در جاده های برف گیر و کمک های اولیه در آسیبهای ناشی از سرما عنوان کرد و گفت: در صورت تمایل می‌توانید در آزمون نهایی این دوره شرکت نموده و گواهینامه آن را دریافت کنید.

رحمانی گفت: همچنین می‌توانید در آزمون نهایی این دوره شرکت کرده و گواهینامه آن را دریافت کنید لذا برای شرکت در آزمون ضروری است که در سامانه https://learn.khadem.ir ثبت نام کنید و اطلاعات تکمیلی را به منظور صدور گواهی پر کنید. ۲۴ ساعت پس از قبولی در آزمون،گواهینامه خود را از سایت edu.khadem.ir دریافت کنید.

در پایان یک نکته مهم را فراموش نکنید؛ رانندگی در برف و یخ به ظرافت و مهارت نیاز دارد، پس با این مهارت‌ها آشنا شوید.