خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22520
چهارشنبه - 24 دی 1399 - 13:03

تشریح سیاست های رادیو در حوزه کتاب

معاون صدای رسانه ملی گفت: در هر هفته ۳۶ عنوان برنامه در شبکه‌های رادیویی به‌بحث کتاب می‌پردازند که با تعدادی که تکرار می‌شوند، ۱۱۹ برنامه با ۲۲۹۹ دقیقه پرداخت به موضوع کتاب می‌شود.

تشریح سیاست های رادیو در حوزه کتاب

معاون صدای رسانه ملی گفت: در اهمیت کتاب حرف‌های بسیاری شنیده شده و می‌شود، موضوع کتاب آن‌‌قدر مهم است که خداوند برای هدایت بشر با ابزار کتاب اقدام کرده‌است.

به گزارش گروه رسانه آوای جامعه علی بخشی‌زاده در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه با بیان این مطلب افزود: راهبردهایی که حوزه معاونت رادیو در موضوع کتاب دارد، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، کمک به توسعه جامعه بر مبنای خانواده کتاب‌محور و تبیین تفکر و سواد رسانه‌ای در جامعه است.

وی عنوان کرد: سیاست‌های برنامه‌ای در این حوزه شامل، افزایش ضریب‌نفوذ کتاب در میان برنامه‌ها، برجسته‌سازی جایگاه نخبگان و دانشمندان در جامعه، توسعه فرهنگ مطالعه در فضای مجازی، که این‌‌روزها گسترده‌ است، ترسیم جامعه محدویت از طریق ارتباطات مکتوب، برجسته‌سازی نقش کتاب و مطالعه بر بالندگی جامعه می‌شود.

معاون صدای رسانه ملی خاطرنشان کرد: هر کدام از شبکه‌های رادیو با توجه به‌نوع ماموریت‌هایشان به کتاب‌هایی که مورد نیاز مخاطبان است، همت می‌کنند. موضوعات مورد توجه در برنامه‌سازی رادیو شامل معرفی کتاب‌هایی برای افزایش خودباوری و اعتماد به‌نفس در جامعه، موضوع چشم‌انداز سرانه کتاب در بیانیه گام دوم، ظرفیت‌های فضای مجازی و گسترش کتابخوانی در جامعه، مقوله اقتصاد خانواده و تهیه کتاب، مشکلات حوزه نشر و تمهیدات پیش‌رو، بازخوانی کتاب‌های دفاع‌مقدس به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

وی افزود : در هر هفته ۳۶ عنوان برنامه در شبکه‌های رادیویی به‌بحث کتاب می‌پردازند که با تعدادی که تکرار می‌شوند، ۱۱۹ برنامه با ۲۲۹۹ دقیقه پرداخت به موضوع کتاب می‌شود.

بخشی‌زاده به برنامه‌های کتاب‌محور شبکه‌های رادیویی پرداخت و گفت: موضوعات زیادی باید در دستور کار قرار بگیرد و جزء وظایف لاینفک رسانه است؛ اما همین نگاه کوتاه و گذرا نشان از اهتمام ویژه اهالی رادیو به بحث کتاب دارد.