خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22452
سه شنبه - 23 دی 1399 - 09:00

تاکید بر جایگاه ویژه‌ «وقف» در تمدن نوین اسلامی

هفته تمدن نوین اسلامی با هدف تولید علم و دانش نظری در قالب چند کمیسیون علمی از روز یکشنبه ۲۱ دی ماه آغاز به کار کرد؛ یکی از این کمیسیون‌های اصلی این حرکت علمی، کمیسیون وقف و تمدن اسلامی است.

تاکید بر جایگاه ویژه‌ «وقف» در تمدن نوین اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه وقف جایگاه ویژه‌ای در تمدن نوین اسلامی دارد، گفت: تاریخ اسلام در قرن اخیر اتفاقات مهمی را پشت سر گذاشته است؛ یکی از بزرگترین این اتفاقات، انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه ، همایش وقف و تمدن نوین اسلامی در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در ابتدای این همایش «حجت‌الاسلام غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار داشت: تاریخ اسلام در قرن اخیر اتفاقات مهمی را پشت سر گذاشته است؛ یکی از بزرگترین این اتفاقات، انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین هدف انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: در اکثر سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع تمدن نوین اسلامی توجه شده است و اوج توجه ایشان به مسئله تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه «وقف» جایگاه ویژه‌ای در تمدن نوین اسلامی دارد، گفت: سنت حسنه وقف در موضوعات مختلف تأثیرگذاری داشته است.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به کارکردهای مختلف وقف، افزود: رهبر انقلاب  سال گذشته در دیداری که با تمدن‌پژوهان داشتند، نکات گوناگون را مطرح کردند؛ یکی از نکات این بود که به بحث‌های عملیاتی و عینی بیشتر پرداخته شود؛ یکی از موضوعاتی که می‌توان به آن عملیاتی نگاه کرد «وقف» است.

وی با تشکر از ریاست سازمان اوقاف به‌دلیل حمایت و توجه به موضوع وقف و تمدن نوین اسلامی، خاطرنشان کرد: ۶۰ مقاله در کمیسیون بوده است که ۱۳ مقاله متعلق به وقف بوده که از بین این مقالات پنج مقاله به‌عنوان مقاله برتر شناخته شده است؛ مقاله برتر کمیسیون هم مرتبط با موضوع وقف است.

گفتنی است پنجمین هفته تمدن نوین اسلامی با هدف تولید علم و دانش نظری در قالب چند کمیسیون علمی از روز یکشنبه ۲۱ دی ماه آغاز به کار کرد؛ یکی از این کمیسیون‌های اصلی این حرکت علمی، کمیسیون وقف و تمدن اسلامی است.