آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22420
دوشنبه - 22 دی 1399 - 15:06

زندگی ۴۱ درصد تهرانی ها در بافت بحران زا / تاکید بر کادر سازی و سرمایه انسانی

«۴۱ درصد ساکنان شهر تهران در بافت بحران زا، ۱۵ درصد در ساختمان های فرسوده، ۲ درصد پهنه گسلی، ۲ درصد در حریم رودخانه و ۱۶ درصد در بافت ریز دانه زندگی می کنند.»

زندگی ۴۱ درصد تهرانی ها در بافت بحران زا / تاکید بر کادر سازی و سرمایه انسانی

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: براساس تجربه قصد داریم با بهره‌مندی از طریق تشکیلات به موضوع کادرسازی و تربیت نیرو در عرصه سیاسی و اجتماعی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری آوای جامعه، مرتضی طلایی با بیان این مطلب افزود: در حوزه مدیریت شهری علاوه بر حضور مردم به‌دنبال آن هستیم تا شورای کار و خدمت را مطرح کرده و به دور از هرگونه اقدام سیاسی باشد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وقتی سیاست وارد مدیریت شهری شود از تکالیف ذاتی این حوزه فاصله گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در فعالیت‌هایمان به لایه‌های پایینی جامعه توجه داشته و  آن‌ها را به عنوان سرمایه‌های جامعه در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: یکی از مواردی که در حوزه مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع سرمایه انسانی است که براین اساس بر ظرفیت نیرو‌ها و مدیران شهرداری باور داریم هر گروهی که به شورای شهر راه یافت باید از ظرفیت‌های موجود در شهرداری استفاده کند. از وجوه مهم سرمایه‌های اصلی هر سازمان منابع انسانی است و نباید از آن غفلت کرد.

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:  رویکردی که همواره در مدیریت شهری و شورای شهر باید مورد توجه قرار گیرد این است که همواره باید از مدیران داخلی شهرداری استفاده کرده و از ورود مدیران خارج از سازمان پرهیز کرد.

طلایی با اشاره به این مطلب که انتصابات در شهرداری تهران از موضوعاتی است که در دوره بعدی مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتصابات در شهرداری باید افقی و عمودی باشد و نباید برای کسی در این میان سهمی قائل شد. بی‌توجهی به موضوع انتصابات باعث شده تا همه افراد تمایل داشته باشند تا مدیر شوند. آیین‌نامه‌های مربوط به انتصابات باید بروزرسانی شود.

این عضو سابق شورای شهر تهران ، کشف استعداد در مدیریت شهری از موارد مهمی است که از آن غفلت شده و ما براین باوریم که می‌توان حتی در یک دوره چهارساله ۵ هزار مدیر شایسته تنها در شهرداری تربیت کنیم و حتی نیاز کشور را نیز از درون مدیریت شهری تأمین کنیم.

وی  تاکید کرد: باید برای رسیدن به شهر شاد تلاش کرد. سیما و منظر شهری و خط آسمان اهمیت زیادی دارد.

دبیر کل جبهه همنا در پاسخ به پرسشی درباره بهره‌مندی از ظرفیت شورایاران اظهار داشت: کنشگران محلی مانند سمن ها و شورایاری ها زبان مردم هستند، باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند. همه فعالیت های محلی را باید انجام داد و حدود ۳۰ درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

طلایی درباره بافت فرسوده گفت: ۴۱ درصد ساکنان شهر تهران در بافت بحران زا، ۱۵ درصد در ساختمان های فرسوده، ۲ درصد پهنه گسلی، ۲ درصد در حریم رودخانه و ۱۶ درصد در بافت ریز دانه زندگی می کنند، همچنین در شهرک های تهران مشکل سندی دارند و تعاونی ها دردسرساز شده اند و مدیریت شهری می تواند با همکاری سازمان ها فعالیت کند.

وی گفت: تهران دیگر به بزرگراه ندارد و محلات تهران باید توسعه پیدا کند.