حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 22200
چهارشنبه - 17 دی 1399 - 11:12

راه اندازی «سامانه جامع قوانین و مقررات» در استان البرز

برای تسریع در رسیدگی به پروند‌ه‌ها، دسترسی سریع و دقیق قضات به قوانین، سامانه جامع قوانین و مقررات در دادگستری استان البرز راه اندازی شده است.

راه اندازی «سامانه جامع قوانین و مقررات» در استان البرز

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز گفت: برای تسریع در رسیدگی به پروند‌ه‌ها، دسترسی سریع و دقیق قضات به قوانین، سامانه جامع قوانین و مقررات در دادگستری استان البرز راه اندازی شده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه،  حسین اعظمی چهاربرج دبیر شورای تحول قضایی دادگستری کل استان البرز ضمن اعلام خبر راه اندازی« سامانه جامع قوانین و مقررات» گفت: به منظور تسریع در رسیدگی به پروند‌ه‌ها، دسترسی سریع و دقیق قضات به قوانین، سامانه جامع قوانین و مقررات راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: صرفه جویی در هزینه‌هایی از قبیل خرید کتب قانون، از دیگر اهداف سامانه مذکوراست.

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز افزود: علاوه بر اینکه در این سامانه امکان به روزرسانی قوانین فراهم آمده است امکان ارتقاء کیفیت آراء و ایجاد وحدت رویه در صدور آراء از طریق رجوع مستمر و قابل دسترس قضات به قوانین ، چشم انداز سامانه جامع قوانین و مقررات است.

اعظمی گفت:  امکان بارگذاری آرای مختلف صادره از محاکم عالی استان جهت ایجاد رویه و مشاهده رویه استان، امکان مشاهده آراء وحدت رویه و ارتباط آن با قوانین و بارگذاری بیش از ۸۰۰۰ قانون لازم الاجرا، سایر قابلیت های این سامانه است.