ارتباط آنلاین دفاتر اسناد رسمی با مراجع ثبت شرکت ها
برای تسریع و تسهیل صدور اسناد رسمی مرتبط با اشخاص حقوقی ثبت شده، پاسخ به تمامی استعلامات آخرین وضعیت ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در برای تسریع و تسهیل صدور اسناد رسمی مرتبط با اشخاص حقوقی ثبت شده، پاسخ به تمامی استعلامات آخرین وضعیت ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به منظور اصالت و اعتبارسنجی اسناد تنظیمی از سوی دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی و در حداقل زمان از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها انجام می شود.
به گزارش فارس، مرتضی ادب از برقراری ارتباط میان دفاتر اسناد رسمی و مراجع ثبت شرکت های کشور به صورت برخط خبر داد و اظهار داشت: در راستای ارتقای سلامت اداری و تکریم حقوق شهروندان در جهت تسریع و تسهیل صدور اسناد رسمی مرتبط با اشخاص حقوقی ثبت شده، پاسخ به تمامی استعلامات آخرین وضعیت ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به منظور اصالت و اعتبارسنجی اسناد تنظیمی از سوی دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی و در حداقل زمان از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها صورت می گیرد.
وی افزود: تمامی مکاتبات و استعلامات فی مابین دفاتر اسناد رسمی و مراجع ثبت شرکت ها قبلا به صورت دستی و سنتی انجام می پذیرفت که با ارتقا و به روز رسانی سامانه جامع، هم اکنون این ارتباط به صورت برخط است.
ادب گفت: تمامی استعلاماتی که به نحوی مرتبط با طرفین معاملات اشخاص حقوقی است، در جهت اصالت سنجی اسناد تنظیمی که پیش از این با دفاتر بصورت سنتی مورد اقدام قرار میگرفته است، با راه اندازی و بروز رسانی ارتباط برخط با دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور دیگر لزومی به مراجعه به ادارات ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری نبوده و این مهم در جهت تحقق سلامت اداری و جلوگیری از جعل و سوء استفاده های احتمالی از پاسخ های تهیه شده به دفاتر اسناد رسمی نقش بسزایی را ایفا کرده است.