آوای شهر » نبض جامعه
کد خبر : 2215
چهارشنبه - 27 شهریور 1398 - 16:02

نظارت چند لایه بر سرویس مدارس

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در تشریح نحوه نظارت بر سرویس‌ مدارس به نظارت چند لایه اشاره کرد و افزود: در لایه اول در خود مدارس و توسط مدیران نظارت انجام می‌شود.

نظارت چند لایه بر سرویس مدارس

کارگاه آموزشی رانندگان سرویس‌های مدارس به همت پلیس راهور و با همکاری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، صبح امروز با حضور سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار مهماندار رییس پلیس راهور ناجا، علیرضا قنادان مدیرعامل تاکسیرانی تهران، سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا و رانندگان سرویس مدارس، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، در این همایش قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اعلام این خبر که برای اولین بار سرفصل‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدرسه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت : در کتب آموزشی رانندگان سرویس مدرسه سرفصل‌هایی همچون آموزش اصول ایمنی، شناسایی نقاط کور سوار و پیاده کردن دانش آموزان، روانشناسی کودک در نظر گرفته شده و حتی آموزش کمک‌های اولیه ویژه کودکان به رانندگان اجباری است.

وی همچنین با اشاره به سامانه سپند افزود: این سیستم یکپارچه با هماهنگی‌ای که بین دستگاه‌های گوناگون به وجود آورده، ایجادکننده شفافیت عمومی است و می‌تواند یکی از راهکارهای مهم برای نظارت و رفع مشکلات موجود باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در تشریح نحوه نظارت بر سرویس‌ مدارس به نظارت چند لایه اشاره کرد و افزود: در لایه اول در خود مدارس و توسط مدیران نظارت انجام می‌شود. در لایه دوم شهرداری به صورت مشترک با پلیس راهور در قالب گشت‌های نظارتی ، برخورد با سرویس‌های غیر مجاز را در دستور کار خود قرار می‌ دهد و در سطح دیگری از نظارت نیز والدین باید حساسیت به خرج بدهند و در باره داشتن برچسب سرویس مدارس دقت کنند.

وی افزود: حساسیت‌های بسیاری درباره احراز صلاحیت رانندگان به خرج داده می‌شود و والدین نقش موثری در این مهم ایفا می کنند.