خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 22111
دوشنبه - 15 دی 1399 - 08:43

پرداخت ۴۸ ساعته هزینه های درمان ایثارگران

رئیس بنیاد شهید گفت: ایثارگران اگر به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کنند در مدت ۴۸ ساعت هزینه‌های انجام شده را دریافت می‌کنند.

پرداخت ۴۸ ساعته هزینه های درمان ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت سامانه ۱۶۷۱ برای پاسخگویی به نیازهای حوزه سلامت و درمان ایثارگران اشاره کرد و گفت: به طور میانگین روزانه بیش از هزار تماس با این سامانه گرفته می شود.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه، سعید اوحدی افزود: در حوزه درمان ایثارگران شرایط خوبی وجود دارد و تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه دی به عنوان شرکت بیمه تکمیلی درمان ایثارگران از ۲ هزار مرکز به ۹ هزار مرکز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسیده است تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی تحت پوشش بیمه دی قرار گرفته‌اند، همچنین اگر ایثارگران عزیز به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کنند در مدت ۴۸ ساعت هزینه‌های انجام شده را دریافت می‌کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا گفت: ساماندهی گلزارهای شهدا بر اساس منویات و رهنمود مقام معظم رهبری انجام می‌شود و تاکنون ۸۰ درصد گلزارها به صورت کامل ساماندهی شده‌اند و امیدواریم کار ساماندهی باقی‌مانده گلزارها نیز به سرعت انجام شود.